Kamojen ostaminen

Keskustelua kitaroista

Valvojat: scepa, selmu

Pugi

Viesti Kirjoittaja Pugi » 29 Tammi 2009, 21:47

Hevikelli kirjoitti:Mitä merkitsee nuo eri kitaramerkkien perässä olevat kirjaimet, esim BK, TBL, RW jne.?
Kaipa se väriä tarkoittaa. En ole varma.

Mr.Kaaos

Viesti Kirjoittaja Mr.Kaaos » 15 Maalis 2009, 20:05

Mä mietin että seuraava kitara ois Les Paul en raaski ostaa Gibsonin joten tyydyn Ephiphonen Les Pauliin. Huomasin. että samalla hinnalla saa Gibsonin Flying V faded WC:n. Kumpikohan ois parempi?
Hush little baby, dont say a word. And never mind that noise you heard. Its just the beast under your bed, In your closet, in your head

Razorth
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Razorth » 15 Maalis 2009, 20:51

Mr.Kaaos kirjoitti:Mä mietin että seuraava kitara ois Les Paul en raaski ostaa Gibsonin joten tyydyn Ephiphonen Les Pauliin. Huomasin. että samalla hinnalla saa Gibsonin Flying V faded WC:n. Kumpikohan ois parempi?
Suosittelisin kyllä Epiä noista kahdesta, halvat Gibsonit on aina niin..Noh halpoja :)

Ja tietysti kumpi enemmän tuntuu omalta, niin ota se :)

Alpertti

Viesti Kirjoittaja Alpertti » 08 Huhti 2009, 10:00

Pugi kirjoitti:
Hevikelli kirjoitti:Mitä merkitsee nuo eri kitaramerkkien perässä olevat kirjaimet, esim BK, TBL, RW jne.?
Kaipa se väriä tarkoittaa. En ole varma.
BK tarkoittaa "Black" eli musta, TBL "Transparent blue" eli läpikuultava sininen, RW on "rosewood", eli otelauta on ruusupuuta.
Aina voi lohduttautua sillä, että aina on joku kitaristi joka on huonompi kuin minä. Ja se, joka on kaikkein huonoin ei tiedä sitä. Eikä sen ole sitten väliäkään

kitarapoika

Viesti Kirjoittaja kitarapoika » 02 Kesä 2009, 10:41

Mikä seuraavista kitaroista olisi järkevin ostos ja kertokaa mielipiteitänne kitaroista ja omista kokemuksista näistä kitaroista (jos on).

Ja vaihtoehtoina on:

http://www.thomann.de/fi/epiphone_lpcustom_ebony_lh.htm

http://www.thomann.de/fi/dean_guitars_ml_79_tb_lh.htm

http://www.thomann.de/fi/bc_rich_mockin ... ack_lh.htm

timppa

Viesti Kirjoittaja timppa » 02 Kesä 2009, 14:45

kitarapoika kirjoitti:Mikä seuraavista kitaroista olisi järkevin ostos ja kertokaa mielipiteitänne kitaroista ja omista kokemuksista näistä kitaroista (jos on).
Kaikki kitarat on saman hintasia, niin ei ainakaan osia laadussa pitäis olla isoja eroja.

No ainakaan en ostas tota alinta (BC Rich), koska 1) Sitä ei ole varastossa ja saatavuudestakaan ei tiedetä. ja 2) Tuo on vähän monimutkasen näkönen, niin voi käydä helposti niin, että ei tunnu hyvältä soittaa, kun tuo kitara painaa jostain kohtaa (tietenki eri juttu sitten, jos ton käy kokeilemassa jossain).

Sitten nuo Dean ja Epiphone on aika lailla yhtä hyviä vaihtoehtoja. Tossa Deanin kitarassa voi olla niin, että kun soittaa istualtaa ja kun tuolla takana on kuitenki melko paljon painoa, niin tuo etu "sakara" hakkaa sua nenään.

Tuo Epiphonen mallihan on melko lähellä Gibsonin les paulia ja Gibsonia on ainaki kehuttu siitä, että niiden kitarat soi hyvin.

Jos tykkäät soittaa metallia/rockia seisaaltaan, niin tuo Dean on ihan hyvä vaihtoehto. Jos taas haluat soittaa vähän monipuolisemmin, niin tuo Epiphone on parempi.

Metalliheebo

Viesti Kirjoittaja Metalliheebo » 02 Kesä 2009, 15:34

timppa kirjoitti: Tossa Deanin kitarassa voi olla niin, että kun soittaa istualtaa ja kun tuolla takana on kuitenki melko paljon painoa, niin tuo etu "sakara" hakkaa sua nenään.
Tuskin se nyt nenään osuu :D Sehän osoittaa alaspäin..

timppa

Viesti Kirjoittaja timppa » 02 Kesä 2009, 15:41

Metalliheebo kirjoitti:
timppa kirjoitti: Tossa Deanin kitarassa voi olla niin, että kun soittaa istualtaa ja kun tuolla takana on kuitenki melko paljon painoa, niin tuo etu "sakara" hakkaa sua nenään.
Tuskin se nyt nenään osuu :D Sehän osoittaa alaspäin..
Ei helvetti.. nää onki vasureita.. :D.. no mutta joka tapauksessa se paino on tuolla takapuolella.. niin tuolla on varmaan mukavampi soittaa seisaaltaan.. (ainaki minun tekemässä V-mallisessa se paino on melko paljon takana.

Sneeba

Viesti Kirjoittaja Sneeba » 06 Heinä 2010, 19:22

Kumpi näistä kahdesta kannattaisi ostaa:

http://www.thomann.de/fi/bc_rich_outlaw_px_3_t.htm

vai

http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_mh50_blk.htm

Kummatkin on specseiltään samanlaisia, mutta mitä te ykköskitaran käyttäjät sanotte?

Vic Rattlehead

Viesti Kirjoittaja Vic Rattlehead » 06 Heinä 2010, 21:06

Sneeba kirjoitti:Kumpi näistä kahdesta kannattaisi ostaa:

http://www.thomann.de/fi/bc_rich_outlaw_px_3_t.htm

vai

http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_mh50_blk.htm

Kummatkin on specseiltään samanlaisia, mutta mitä te ykköskitaran käyttäjät sanotte?
Täältä ei oo kokemusta varsinaisesti kummastakaan, mitä nyt siskon avomiehellä joku tollanen kalliimpi samantyylinen espi on(hinta luokka taisi olla siinä 800-900). Kuulopuheiden mukaan, noissa halvemmissa on naturally paskemmat mikit ja esim. tässä siskon miehe tapauksessa kauppias suositteli, ostamaan sen pikkasen kalliimman koska siinä kuulemma mikit on kumminkin jo sen verran paremmat. En muista ostiko, mutta testaili molempia ja ihan kelpo keppi tiemmä ollut, saati en tiedä onko niitten mikkien ero nyt sitten niin suuri, koska kauppiaillahan on aina se oma lehmä ojassa.. Plus nuo floikat tuon hintaisissa eivät välttämättä ole kauhean hyviä. Tällaista ainakin kuullut.

Meikäläisen sormille ainakin hyvä soittotuntuma, mitä nyt tuo floikka on mun makuuni välillä vähän tiellä ja suorastaan sormet kuin kulki itsekseen tuolla otelaudalla. Ja yleisesti mulla on ainakin se käsitys, että espit on ylensä kohtis laadukkaita. Tätäkään en toki vanno.

Onko eka kitara kyseessä? Oletettavasti jotakin raskaamman sortin musiikkia soittelisit tuolla? Ja jos on mahdollisuus, kannattaa ihan käydä kaupassa kokeilemassa itse, sillähän se selviää hyvin kuinka sopiva kyseinen keppi on omaan käteen. Kaikilla kumminkin omat tottumuksensa ja makunsa.

Mutta tosiaan, en osaa oikeen hyödyllisemmin sanoa muuta, joku ehkä vähän tutumpi kyseisten vehkeiden kanssa soittanut osaisi sanoa paremmin.

-Jack-

Viesti Kirjoittaja -Jack- » 03 Elo 2010, 10:43

Soittanut olen jo yli viisi vuotta kitaraa ja omistan jo ennestään yhden sähkökitaran ja Peavey Vypyr 15W vahvarin.Tykkään soitella kaikenlaista rockmusiikkia ja heviä. Nyt olisi mielessä ostaa toinen sähkökitara. Onko jotain ehdotuksia?
Itse olen ajatellut jotain Esp ec-sarjaa. Eniten kiinnostaa tällähetkellä tämä ec-256.

http://www.musamaailma.fi/epages/musa.s ... s/10013091

Entäs tämä..
http://www.thomann.de/fi/espltd_ec200qm_stbk.htm

Toggaf

Viesti Kirjoittaja Toggaf » 07 Loka 2010, 21:57

Eiköhän pistetä suonensisäset nesteet kiehumaan, mitä ikinä siellä virtaakin.

Elikkäh; missä vaiheessa kannattaisi ostaa uusi kitara? "Siinä vaiheessa kun vanha ei enää riitä" tulee varmaan vastaukseksi, mutta kyllähän tuolla nykysella varmasti soittaa niin kauan ku ehjä on.

Mutta siis, musiikkilaji on pitemmän päälle metallia. Nykynen kitara on ESP LTD Ex-50, pari vuotta omistanu. Itteäni vähän häirittee, että skittassa ei ole, eikä voi laittaa floikkaa, ja on vain 22 nauhaa. Voisi kanssa olla kätevää, jos voisi pitää kahta skittaa eri vireissä.. mutta kannattaako noilla perusteilla vielä uutta harkita? Hintahaarukka olis se 300-500€

Jos tiedätte parempia skittoja 300-500 hintaan, niin ehdotelkaa toki. 24 nauhaa ja floikka pitäs löytyy. Jotain ibanezeja vähän kattelin mutta tiedä sitten... vai pitäskö vaan soittaa tota niin pitkään, että oikeesti tarvii uuden kitaran (mitä se sitten tarkottaakaan..)

selmu
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja selmu » 08 Loka 2010, 18:22

Toggaf kirjoitti:Eiköhän pistetä suonensisäset nesteet kiehumaan, mitä ikinä siellä virtaakin.

Elikkäh; missä vaiheessa kannattaisi ostaa uusi kitara? "Siinä vaiheessa kun vanha ei enää riitä" tulee varmaan vastaukseksi, mutta kyllähän tuolla nykysella varmasti soittaa niin kauan ku ehjä on.

Mutta siis, musiikkilaji on pitemmän päälle metallia. Nykynen kitara on ESP LTD Ex-50, pari vuotta omistanu. Itteäni vähän häirittee, että skittassa ei ole, eikä voi laittaa floikkaa, ja on vain 22 nauhaa. Voisi kanssa olla kätevää, jos voisi pitää kahta skittaa eri vireissä.. mutta kannattaako noilla perusteilla vielä uutta harkita? Hintahaarukka olis se 300-500€

Jos tiedätte parempia skittoja 300-500 hintaan, niin ehdotelkaa toki. 24 nauhaa ja floikka pitäs löytyy. Jotain ibanezeja vähän kattelin mutta tiedä sitten... vai pitäskö vaan soittaa tota niin pitkään, että oikeesti tarvii uuden kitaran (mitä se sitten tarkottaakaan..)
Ipaneesia löytyy käytettynä tuohon hintaluokkaan esim. rg:stä 550, 570, 1550 jopa joskus 555 jemejä. Ennemmin ostaisin tuon tason käytetyn kitaran kuin vaikkapa 350 rg:n tilattuna natsi-fazerilta. Hyvä käytetty on parempi kuin huono uus.

Myös kasari Charvelit ovat hyviä yleiskeppejä, kuten myös TTM Devastatorit etc..onhan näitä. Eikö standarditremolo käy? Itselläni on vain stratoja ja ne taipuvat ihan mihin vaan.

Koska tarvii ostaa uusi kitara? Sanoisin................... päätä ite.
Ei tää voi olla näin vaikeeta.Eihän tästä tuu yhtään mitään.

kitarantekijä

Re: Kamojen ostaminen

Viesti Kirjoittaja kitarantekijä » 27 Syys 2012, 08:13

Itse ostin puoliakustisenkitaran ennen koulujen loppua. Sen kitaran hinta oli noin 400 ja sain siihe 430e ibanezin puoliakustisen, microcuppen (roland) ja jalusta ja hihna. Elikkää hyvä paketti ollut. Nyt seuraavaks olin aatelut sähkökitaraa mutta teenkin sen itse koulussa.

Vastaa Viestiin