Kamojen ostaminen

Keskustelua kitaroista

Valvojat: scepa, selmu

Tuukka

Viesti Kirjoittaja Tuukka » 15 Marras 2008, 22:11

Eli toista uutta sähkökitaraa olisin hommaamassa musiikki makuuni kuuluu mm. AC/DC, Hurriganes, Iron maiden, Black sabbath. Eli mitä kannattas 250-400 hintahaarukassa katella?
Vaatimukset:
-Humbucker mikit
-Kiinteä talla

Kiitos.

Yrms
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yrms » 16 Marras 2008, 13:27

^Squierin kalliimmat telet kannattaa tsekata, ja ostaa vaikka minihumpparit/humppari (hot railsit tms.) siihen kylkeen

Tuukka

Viesti Kirjoittaja Tuukka » 16 Marras 2008, 13:52

Yrms kirjoitti:^Squierin kalliimmat telet kannattaa tsekata, ja ostaa vaikka minihumpparit/humppari (hot railsit tms.) siihen kylkeen
En oikeen pidä telecastereiden muodosta ja lespaulit ovat kuulemma aika raskaita.
Eli stratocaster tai SG mallinen kiinnostaisi enemmänkin.
Onko tuo epin SG G-400 huono vaihtoehto toiseksi kitaraksi.
E: Vuoden olen kohta soitellut.

Yrms
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yrms » 16 Marras 2008, 20:03

Tuukka kirjoitti:En oikeen pidä telecastereiden muodosta ja lespaulit ovat kuulemma aika raskaita.
Telecaster on yksi maailmah hienoimpia kitaroita. Ei ne Les Paulit mitenkään raskaita ole muutakuin kaula saattaa olla joillekin epämukava paksuutensa takia. Samanlainen soittaa kuin SG:t yleensä
Tuukka kirjoitti: Eli stratocaster tai SG mallinen kiinnostaisi enemmänkin.
Stratocasterin tallaa en laskisi kiinteäksi, ja sellainen oli hakusessa. SG:tä kannattaa testata liikkeessä (kuten kannattaisi kaikkia muitakin kitaroita yleensä) jos tuo "raskaus" arveluttaa
Tuukka kirjoitti:Onko tuo epin SG G-400 huono vaihtoehto toiseksi kitaraksi.
Kyllä ja ei, jos hintakatto on tuo 400 euroa, kannattaa tarkastaa Tokait ja vähän kalliimmat Epiphonet, saahan tuohon hintaan jo Mexicolaisen stankkustraton, joka ei kuitenkaan ehkä ole paras vaihtoehto, huonojen metalliosiensa takia. Ibanez RG321 olisi erittäin suositeltava vaihtoehto!

Tuukka

Viesti Kirjoittaja Tuukka » 17 Marras 2008, 09:24

Juu, Olen miettinyt tuota Ibanezin RGR321EX mallia, mutta se taitaa painottua vähän enemmän hevikitaroiden puolelle ja joku taisi joskus sanoa että siinä on todella ohut ''tilukaula''. Onko väittämä totta?
Nuo telecasterit ja LP:eet eivät ole oikein mun makuuni kun en oikeen pidä niiden muodosta.

E: Onko nuo RGR 321 mallin mikit Ibanezin vai EMG:een vai onko vain EMG:een kuoret päällä?

Yrms
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yrms » 17 Marras 2008, 15:31

^En tiedä, mun RG321:ssä on Ibanezin omat INF3 ja 4 mikit. Ei se kaula mitenkään sen "nopeampi" tai "tilumpi" ole kuin vaikkapa perusstratossa. Suosittelen tässä hintaluokassa ehdottomasti tuota. Olen nähnyt pari valkoista RG321:stä (uusi malli?) jotka miellyttävät kyllä silmää.

Tuukka

Viesti Kirjoittaja Tuukka » 17 Marras 2008, 16:00

Mites toi Ibanezin RGR321EX- malli? Heitteleekö laatu? Huonoja kokemuksia?
Onko tuossa ibassa liimakaula?

Yrms
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yrms » 17 Marras 2008, 16:30

^Veikkaisinpa että soitannollisesti tuossa ei ole mitään eroa "perusmalliin". Pulttikaula.

Ins4ne

Viesti Kirjoittaja Ins4ne » 20 Marras 2008, 21:33

Eli tarttisin apua parissa hommassa. Olisin ostamassa uutta settiä ihan koti käyttöön:

Kitara:
http://www.thomann.de/fi/ibanez_grg270b_bkn.htm
Vahvari:
http://www.thomann.de/fi/roland_micro_cube.htm
Tai
http://www.thomann.de/fi/roland_cube15x.htm
Jalkahässäkkäkanavanvaidinjuttu:
Ettikää sellanen mil voi vaihtaa jalalla särö päälle/poispäältä (max 50€)

Eli tarviin apuu: kumman vahvarin otan(ja mitä eroo niis on)
ja tos jalka kanavan vaihtaja mikäliellä.

Voi ehdotella jos löytyy parempaa settiä n. 400€

HaGGe

Viesti Kirjoittaja HaGGe » 20 Marras 2008, 21:40

Ins4ne kirjoitti:Eli tarttisin apua parissa hommassa. Olisin ostamassa uutta settiä ihan koti käyttöön:

Kitara:
http://www.thomann.de/fi/ibanez_grg270b_bkn.htm
Vahvari:
http://www.thomann.de/fi/roland_micro_cube.htm
Tai
http://www.thomann.de/fi/roland_cube15x.htm
Jalkahässäkkäkanavanvaidinjuttu:
Ettikää sellanen mil voi vaihtaa jalalla särö päälle/poispäältä (max 50€)

Eli tarviin apuu: kumman vahvarin otan(ja mitä eroo niis on)
ja tos jalka kanavan vaihtaja mikäliellä.

Voi ehdotella jos löytyy parempaa settiä n. 400€
Noihin Cubeihin ei varmaankaan saa mitään vaihtajaa, tai ei ainakaan liitännöissä näyttäisi olevan paikkaa. Mutta en ole kuitenkaan varma, joku Cubeja enemmän käyttänyt voisi valaista asiaa :)

selmu
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja selmu » 20 Marras 2008, 21:47

Ostaisin itse (tuossa hintaluokassa) kiinteällä tai tai stratotyyppisellä tallalla varustetun kepin.
Tuon hintaisissa Ipaneeseissa ei mikit ole aivan tekniikan terävintä kärkeä.
Vahvariksi himasoittoon valitsisin ehkäpätuon micro cuben.

Jos saa tyrkyttää omaa näkemystä niin Squier Hot Rails Strat (on Seymour Duncanin mikeillä) ja vaikkapa tuo Micro Cube. Varmaankin Hot Railsseja löytyy Thomanniltakin,en oo varma.
Ei tää voi olla näin vaikeeta.Eihän tästä tuu yhtään mitään.

Weezie

Viesti Kirjoittaja Weezie » 08 Joulu 2008, 01:12

Ite olen vakavasti harkinnu gibson explorerin ostoa. Tosin kokeilumahdollisuutta ei ole, kun ei lähipiirin kaupoista löydy. Haluaisin tietää, millainen on explorer soittaa, miltä kaula tuntuu, mikit ja body. Miten pitää virettä jne.

Kiitoksia etukäteen :)

Weezie

Tomppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomppa » 08 Joulu 2008, 18:17

Weezie kirjoitti:Ite olen vakavasti harkinnu gibson explorerin ostoa. Tosin kokeilumahdollisuutta ei ole, kun ei lähipiirin kaupoista löydy. Haluaisin tietää, millainen on explorer soittaa, miltä kaula tuntuu, mikit ja body. Miten pitää virettä jne.

Kiitoksia etukäteen :)

Weezie
No kokeilemallahan se selviää, mutta ainakin mua on ärsyttäny noissa Explorer-mallisissa kepeissä justiinsa se "siiveke" siinä rungossa. Jää jotenkin ärsyttävästi mun kyynärpään tielle.

Mut tosiaan, kokeilemallahan se selviää.
Up to eleven!!!

Hevikelli

Viesti Kirjoittaja Hevikelli » 29 Tammi 2009, 21:33

Mitä merkitsee nuo eri kitaramerkkien perässä olevat kirjaimet, esim BK, TBL, RW jne.?

Vastaa Viestiin