Kysymykset kitaroista 0-250 eur.

Keskustelua kitaroista

Valvojat: scepa, selmu

Rantanen

Viesti Kirjoittaja Rantanen » 02 Kesä 2009, 19:58

Löysin tälläisen halpasetin. Olen ensimmäistä kitaraa ostamassa, ja sen tulisi olla juuri sähkökitara. Olen tutkinut tätä topiccia, ja hienoja paketteja on löytynyt! Mutta, kertokaas aloittelijalle, mitä >tämä< pakkaus itseasiassa sisältää? Hinta kun on epäilyttävän halpa.

selmu
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja selmu » 02 Kesä 2009, 20:50

Rantanen kirjoitti:Löysin tälläisen halpasetin. Olen ensimmäistä kitaraa ostamassa, ja sen tulisi olla juuri sähkökitara. Olen tutkinut tätä topiccia, ja hienoja paketteja on löytynyt! Mutta, kertokaas aloittelijalle, mitä >tämä< pakkaus itseasiassa sisältää? Hinta kun on epäilyttävän halpa.
Käsittääkseni kamasetissä on mukana: kitara(n tapainen), vahvistinta ulkonäöltään muistuttava laatikko, viritysmittari, gigbag eli kitaran mukana retuuttamiseen tarkoitettu reppu, nylon hihna, kitarapiuha ja jokunen pleku.
Mainitunkaltainen setti tappaa soittomotivaation todella tehokkaasti. Kitarassa on todennäköisesti potkurikaula jo heti lähtöön, mikit ym. sähköt tehty jossain indokiinassa pimeässä verstaassa vasemmalla kädellä (eli eivät toimi).Tällä ei ole sinänsä suurtakaan haittaa koska kitaran intonaatio on ilmeisesti niin päin per*että ettei sitä saa edes vireeseen. Vahvistin on laadultaan edellämainitun kaltainen.

Olen pidellyt lukuisia Bentoneita, Williamseja sun muita kapineita joten voin jonkinlaisella kokemuksella "kehua" näitä vehkeitä.
Tiedän että joku vetää tästä kirjoituksesta "herneen nenään", mutta kukapa tosissaan kehuisi näitä vehkeitä soitettuaan oikeilla soittimilla?

Edelleen: halpaa ja hyvää ei ole olemassakaan. Veikkaisin että jollain kahden-kolmen sadan panostuksella varmaan saa jo käyttökelpoisen setin. Eli en tarkoita sitä että tarvitsee panostaa heti alkuun satoja tai tuhansia euroja. Halvinta ei kuitenkaan kannata ostaa.
Ei tää voi olla näin vaikeeta.Eihän tästä tuu yhtään mitään.

Rantanen

Viesti Kirjoittaja Rantanen » 02 Kesä 2009, 21:03

Kiitän vastauksistanne. Hylättäköön siis halppispaketti. Sivulla 2 näin tämän setin, ja se vaikuttaa kaikin puolin upealta aloittelijan setiltä. Kommentteja? Hintahan onkin sitten jo aivan toista luokkaa, ja mietityttää, että kannattaako aloittelijan ostaa tämän hintaista settiä, jos innostus lopahtaakin.

selmu
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja selmu » 02 Kesä 2009, 21:11

Rantanen kirjoitti:Kiitän vastauksistanne. Hylättäköön siis halppispaketti. Sivulla 2 näin tämän setin, ja se vaikuttaa kaikin puolin upealta aloittelijan setiltä. Kommentteja? Hintahan onkin sitten jo aivan toista luokkaa, ja mietityttää, että kannattaako aloittelijan ostaa tämän hintaista settiä, jos innostus lopahtaakin.

No niin. näyttää paremmalta. Nämä vehkeet saa myytyä eteenpäin jos innostus lopahtaa.
Ihan asiallinen setti aloitukseen ja kyllähän noilla kokeneempikin soittaja komeasti himassa treenailee.

Rantanen

Viesti Kirjoittaja Rantanen » 02 Kesä 2009, 21:37

Olen vertaillut hintoja paljon. Kitara + vahvistin tulee lähes järjestäen kalliimmaksi kuin valmis setti. Tuo ~400€ lienee yläraja tällä hetkellä. Tottakai, saa laitteet erikseenkin ostettua alle 400€::n, mutta kuinka laadukkaita ovat, sitä en tiedä. Näin alkuun pakettiratkaisu vaikuttaa varmemmalta vaihtoehtolta.

Edit: http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=106586283 . Pyydän, kertokaa mielipiteenne. Saisin paketin hintaan 130€

nuppineula

Viesti Kirjoittaja nuppineula » 07 Heinä 2009, 23:12

Mulla on greg bennettin kitara . Se makso 175e. Onko kenelläkään kokemusta tästä kyseisestä kitarasta. Ja onko myös hyvä aloittelialle. ja se kuuluu torino sarjaan eli se on sg.

finkind

Viesti Kirjoittaja finkind » 20 Marras 2009, 18:21

http://www.discoland.fi/discokanta_disp ... &val5=3&w=

Olisiko tuosta kitarasta mihinkään? :D

selmu
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja selmu » 20 Marras 2009, 22:42

finkind kirjoitti:http://www.discoland.fi/discokanta_disp ... &val5=3&w=

Mihin siitä pitäisi olla?
Saisiko vähän tarkemman kysymyksen? Itse en ostaisi, vaan laittaisin hillot samanhintaiseen, mutta parempaan käytettyyn karahkaan.

finkind

Viesti Kirjoittaja finkind » 21 Marras 2009, 09:28

selmu kirjoitti:
finkind kirjoitti:http://www.discoland.fi/discokanta_disp ... &val5=3&w=

Mihin siitä pitäisi olla?
Saisiko vähän tarkemman kysymyksen? Itse en ostaisi, vaan laittaisin hillot samanhintaiseen, mutta parempaan käytettyyn karahkaan.
No tarkoitin aluksi, että onko noin yleensä tuohon hintaan kannattava ostos, mutta tarkennetaan että tämmöiseen aloittelijasoittamiseen :D . Voisitko ystävällisesti kertoa, mitä vikaa kyseisessä on?

selmu
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja selmu » 21 Marras 2009, 10:33

No tarkoitin aluksi, että onko noin yleensä tuohon hintaan kannattava ostos, mutta tarkennetaan että tämmöiseen aloittelijasoittamiseen :D . Voisitko ystävällisesti kertoa, mitä vikaa kyseisessä on?
Vikana on mm. hieman kepulin sorttinen elektroniikka. En ole vielä tavannut lespakopiota jossa olisi ollut mitenkään hyvä action. Nämä laitteet ovat yleensä hieman raskassoittoisia. Tämä ei ole kovinkaan hyvä asia jos sormien koordinaatio ja tekniikka ei ole kovin kehittynyttä.Saahan näitäkin toki säädeltyä, mutta saattaa olla harrastuksen alkuvaiheessa hieman hankala homma.Nämä lp:t eivät ole myöskään siitä kevyemmästä päästä. "Pystystä" lp-kopat ovat kylläkin mukavia soittaa.

Edullisia hieman kevytsoittoisempia kitaroitakin on. Kannattaisi kokeilla esim. Squier Strat (ai bullet mallia), Yammun Pacificaa tai edullisempia RG- malleja (nämä ovat ihan ok. kunhan blokkaa tallan). Edellämainituissa on hivenen kepulit mikit, mutta ovat ihan kohtalaisen "helppoja" soittaa. Olen lähes poikkeuksetta tarjonnut vaihtoehdoksi Affinity Squieria joten tarjoan sitä tässäkin tapauksessa. Squikka ei loista millään osa-aluella mutta ei ole myöskään miltäänosin ihan toivotonkaan.Itse olen soittanut "pari vuotta" ja nurkissa pyörii vieläkin Squiereita.Stratoihin on myös myytävänä tolkuttomasti erilaisia osia , joten niiden muokkaaminen mieleisekseen on todella helppoa.

Sitten on olemassa käytetyt kitarat, joita on netti väärällänsä.Hyvä käytettyhän on parempi kuin huono uusi.

Tämä viesti poikii varmasti useita erilaisia mielipiteitä. Yksi tykkää äidistä......
Muista kuitenkin että ostopäätöksen teet sinä itse.

Micco

Viesti Kirjoittaja Micco » 13 Joulu 2009, 14:50

Mitä mieltä ootte Ibanez GRGR121EX-sähkiksestä?

Vastaa Viestiin