Kysymykset kitaroista + 1000 eur.

Keskustelua kitaroista

Valvojat: scepa, selmu

ViestiKirjoittaja nuppineula » 24 Loka 2009, 10:21

onkohan tää minkälaine http://www.thomann.de/fi/gibson_sgspecialfaded_wc.htm kopioikaa ja liittäkää jos ei linkki toimi. tai tää http://www.thomann.de/fi/gibson_sg_special_bk.htm kumman mieluummin ostasitte? vai ostasitteko kumpaakaa vai sitte semmonen tonnin keppi.

oho sori nää ei ookkaa ihan tonnin kitaroita
nuppineula

ViestiKirjoittaja timppa » 24 Loka 2009, 11:08

nuppineula kirjoitti:...

Varmaan molemmat ihan hyviä... kannattaa käydä ite kokeileen jossain. Mutta jos aijot tilata thomannilta, niin tuota ensimmäistä ei näyttäs olevan varastossa.
timppa

ViestiKirjoittaja selmu » 24 Loka 2009, 11:28

nuppineula kirjoitti:onkohan tää minkälaine http://www.thomann.de/fi/gibson_sgspecialfaded_wc.htm kopioikaa ja liittäkää jos ei linkki toimi. tai tää http://www.thomann.de/fi/gibson_sg_special_bk.htm kumman mieluummin ostasitte? vai ostasitteko kumpaakaa vai sitte semmonen tonnin keppi.

oho sori nää ei ookkaa ihan tonnin kitaroita

Itse en ostaisi kumpaakaan silakkalapiota. Itse kallistuisin vain ja ainoastaan Stratocastereiden suuntaan. Makuasioita kuitenkin.
Ei tää voi olla näin vaikeeta.Eihän tästä tuu yhtään mitään.
selmu
Site Admin

ViestiKirjoittaja nuppineula » 25 Loka 2009, 17:12

itse en pidä statocastereista muodon takia hyviä kitaraita kyllä ovat
nuppineula

ViestiKirjoittaja nuppineula » 25 Loka 2009, 22:37

No itse asun lahden lähellä ja ainoa musiikkiliike joka myy gibsoneita on lahden musiikkitalo hintaa löytyy aika paljon http://www.intoluthman.fi/Default.aspx
. oho toi linkki ei näytä kitaraa mut se kitara on gibson sgstandard hc. maksaa sielä 1695e

http://www.thomann.de/fi/gibson_sgstd.htm no tämä on sitte thomannilta. hinnoissa vähän eroa. oon vast kohta 14 joten säästämiseen pari vuotta kuluu .no rippilahja tietysti. ajattelin joku kerta käydä liikkeessä testaamassa ja sitten tilata thomannilta.( eivätkös nuo samat kitarat ole jos ei silmät petä..)
nuppineula

ViestiKirjoittaja Tuukka » 26 Loka 2009, 21:31

nuppineula kirjoitti:No itse asun lahden lähellä ja ainoa musiikkiliike joka myy gibsoneita on lahden musiikkitalo hintaa löytyy aika paljon http://www.intoluthman.fi/Default.aspx
. oho toi linkki ei näytä kitaraa mut se kitara on gibson sgstandard hc. maksaa sielä 1695e

http://www.thomann.de/fi/gibson_sgstd.htm no tämä on sitte thomannilta. hinnoissa vähän eroa. oon vast kohta 14 joten säästämiseen pari vuotta kuluu .no rippilahja tietysti. ajattelin joku kerta käydä liikkeessä testaamassa ja sitten tilata thomannilta.( eivätkös nuo samat kitarat ole jos ei silmät petä..)

Ohan ne toki samat kitarat, mutta koskaa ei tiedä minkälaine yksilö sieltä saksasta tulee.
Mutta, tuon hintaluokan kitaroissa ei ole varmaan kovin suurta laadunheittelyä ja jos se ihan paska on niin voihan sen vaikka lähettää aina takasi sinne mistä on tullukki. Onhan tuo hintaero aika suuri kylläki :o

Ite tilasin toisen kitarani saksasta (Gibson SG special) ilman kokeilua ( oli kyllä aika tyhmää ), mutta onneksi kitara passas kouraa ku unelma ja oli hyvä yksilö. Että näin
Tuukka

ViestiKirjoittaja jakezzz » 03 Helmi 2010, 11:40

kallisko skeba on aina laatua...

itse olen himoinnut isoG:n lespaa jo monia vuosia.
Kaverillani on 70-luvun alun customi joka on kuin unelma kepakko...

No enivei nykyaikaan...mitä olen noita uusia LP standardeja ja classiceja katellut niin ovat kyllä hintaansa nähden aika ruokottomasti viimeisteltyjä...varsinkin inlayt tuppaa irvistelemään välillä pahasti mikä onkin sitten yli 1500€ kepakossa aika ihme...toinen asia on sointi. yksikään niistä mikä minun käteen on osunut ei akustiselta soinniltaan ole olleet kaksisia.

Itsellä on tuollaisia halpiskepakkoja (fenkkua, yamahaa ja tein itse ja säästin tekeleitä) kotosalla jotka saundaa ja on viimeistelty huomattavasti paremmin kuin helvetin kallis oikea tekele...

Tällä tekstillä ei siis kuitenkaan ole tarkoitus dissata tai ohjata ihmisiä pois unelmiensa luota ostaessaan kallista kepakkoa. Pitää vaan osata suhtautua kriittisesti ja huomata että ainakaan Made In USA ei ole mikään laadun tae.

Nimim. Kokemusta jenkkipeleistä niin autoista kuin kitaroista reilut parikymmentä vuotta....mutta niillä edelleen mennään mieluiten...
Sama se millä lapiolla paskaa luo, kunhan paska lentää.
jakezzz

ViestiKirjoittaja Alpertti » 03 Helmi 2010, 23:17

jakezzz kirjoitti:kallisko skeba on aina laatua...

itse olen himoinnut isoG:n lespaa jo monia vuosia.
Kaverillani on 70-luvun alun customi joka on kuin unelma kepakko...

No enivei nykyaikaan...mitä olen noita uusia LP standardeja ja classiceja katellut niin ovat kyllä hintaansa nähden aika ruokottomasti viimeisteltyjä...varsinkin inlayt tuppaa irvistelemään välillä pahasti mikä onkin sitten yli 1500€ kepakossa aika ihme...toinen asia on sointi. yksikään niistä mikä minun käteen on osunut ei akustiselta soinniltaan ole olleet kaksisia.

Itsellä on tuollaisia halpiskepakkoja (fenkkua, yamahaa ja tein itse ja säästin tekeleitä) kotosalla jotka saundaa ja on viimeistelty huomattavasti paremmin kuin helvetin kallis oikea tekele...

Naulan kantaan!

Mikään ei ole varmempaa kuin se, että G :n ja F:n laatu vaihtelee tasaisin (tai enemmän ja vähemmän epätasaisin) välein. Välillä tumpsahtaa klassikoita, välillä romua.

Meidän bändin kitaristilla on -72 vm LP Deluxe. Siinä on muhkea saundi. Siitä kun mennään 70-luvun loppuun niin näköjään maanantaipäivät Gibsonin tehtaalla lisääntyi

Epämukava kitara soittaa tuo LP kylläkin on. Pieni ja paksu.

Mulla on Yamaha SG 65 ja se oli kylmällä vintillä kymmenen vuotta. Löysin sen sieltä ja se on paitsi erittäin hyvä, myös erittäin innovatiivinen soitin.
Alpertti

ViestiKirjoittaja jakezzz » 04 Helmi 2010, 11:04

Alpertti kirjoitti:
jakezzz kirjoitti:kallisko skeba on aina laatua...

Naulan kantaan!

Mikään ei ole varmempaa kuin se, että G :n ja F:n laatu vaihtelee tasaisin (tai enemmän ja vähemmän epätasaisin) välein. Välillä tumpsahtaa klassikoita, välillä romua.

Meidän bändin kitaristilla on -72 vm LP Deluxe. Siinä on muhkea saundi. Siitä kun mennään 70-luvun loppuun niin näköjään maanantaipäivät Gibsonin tehtaalla lisääntyi

Epämukava kitara soittaa tuo LP kylläkin on. Pieni ja paksu.

Mulla on Yamaha SG 65 ja se oli kylmällä vintillä kymmenen vuotta. Löysin sen sieltä ja se on paitsi erittäin hyvä, myös erittäin innovatiivinen soitin.

Ohan OT:ksi menee mutta menköön

SG65? onko tämä niitä kuuluisia pulttikaulallisia?
Itseltä löytyy seiskytluvun tai kahekskytluvun alun lopun japanialainen SG200...liimakaula (jotkut kyllä väittää notta olis tämäkin jo neckthru mutten kyllä usko), ja kalliimpiin SG1000 ja SG2000:een verrattuna uupuu bindaukset ja vaahterakansi...soundeiltaa pirun kova laitos. Huomattavasti lähempänä LP STD:tä kuin Studio LP:tä tai esikuvaansa ehtaa isoG:n SG:tä...painaa kuin synti...

F:llä tuntu paskalaadun tekeminen olevan muotia seiskyt ja kahdeksyt luvulla...itsellä on joku todellinen vahinkokappale vuodelta -81 jonka ovat ilmeisesti kännipäissään vahingossa tehneet hyvin...vastaavia tekeleitä mitä muita olen koittanut, ovat olleet täyttä skeidaa...F:llä tosin skeidan tekeminen jatkuu tähän päivään asti...ainakin jenkki stanut ja mehicolaiset on laatuvaihtelultaan käsittämättömiä. sarjanumeroltaan viereiset skebat saattaa olla kuin yö ja päivä...
Sama se millä lapiolla paskaa luo, kunhan paska lentää.
jakezzz

ViestiKirjoittaja alottelija » 05 Kesä 2010, 23:27

Alle tonnin keppi mutta 500-1000e ketjussa ei ainakaan mulla tuo viimenen sivu toimi. Elikkä siis osaako kukaan sanoa mitään tommosesta kuin ESP LTD JH-600 Jeff Hannemann Signature? Soiko sillä metalli hyvin? Oon kitara-asioissa niin tumpelo että ajattelin täältä varmistaa vielä, muualta kuulin että kelpo keppi :P
alottelija

Re: Kysymykset kitaroista + 1000 eur.

ViestiKirjoittaja ShadowDude » 14 Heinä 2011, 19:12

Olen metsästämässä kitaraa (suurimmaksi osaksi) metallin soittoon, mutta kyllähän sillä tulee kaikkea muutakin soiteltua. Pienet vaatimukset olen saanut laadittua:

-Mahonkirunko vaahterakannella
-Eebenpuu otelauta
-Kiinteä talla

Gibson Les Paul Studio vaikuttaisi aika sopivalta vaihtoehdolta. ESP Eclipse istuisi paremmin lapaseen, mutta hintaa on jo liiaksi. Yritän muutenkin löytää tätä kitaraa käytettynä. Budjetti liikkuu siinä 1000€~ paikkeilla.
ShadowDude

Re: Kysymykset kitaroista + 1000 eur.

ViestiKirjoittaja Tomppa » 17 Heinä 2011, 14:16

ShadowDude kirjoitti:Olen metsästämässä kitaraa (suurimmaksi osaksi) metallin soittoon, mutta kyllähän sillä tulee kaikkea muutakin soiteltua. Pienet vaatimukset olen saanut laadittua:

-Mahonkirunko vaahterakannella
-Eebenpuu otelauta
-Kiinteä talla

Gibson Les Paul Studio vaikuttaisi aika sopivalta vaihtoehdolta. ESP Eclipse istuisi paremmin lapaseen, mutta hintaa on jo liiaksi. Yritän muutenkin löytää tätä kitaraa käytettynä. Budjetti liikkuu siinä 1000€~ paikkeilla.

En ny erityisemmin oo asiaan perehtyny, mutta eikös ESP:ltä (tai LTD:ltä) löydy noita Eclipsejäkin eri hintaluokkiin? Jos sellanen sopii paremmin tassuun niin kannattaa ihmeessä katella niitä halvempiakin malleja, ei niissä mun muistaakseni niin suuria eroja pitäs enää olla tossa tonnin kieppeillä.

E: http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_ec_1000t_ctmblack.htm esim. tuosta
Up to eleven!!!
Tomppa

Edellinen

Paluu Kitarat