Vox V847 wah + Marshall MG50DFX ja särö= häiriöääni

Keskustelua efekteistä

Valvojat: scepa, selmu

wasted

Vox V847 wah + Marshall MG50DFX ja särö= häiriöääni

Viesti Kirjoittaja wasted » 21 Huhti 2012, 18:59

Moi, mulla ois yks ongelma wahpedaaliini liittyen. Hankin juuri Voxin V847 wahin ja efektinä wah on mulle ihan uus. Nyt kun oon tässä nyt tehny tuttavuutta ja tolla leikkiny, niin huomasin yhen aika häiritsevän jutun. Kirkkaalla soundilla toimii kivasti, mutta kun vaihdan särölle, oli se sitten oikeestaan minkä asteinen tahansa, ilmaantuu pedaalia polkiessa keskivaiheilla asianakuulumattomalta kuulostava vingahdus. Sillä, tuleeko särö vahvistimesta (Marshall MG50DFX) vai efektistä (Nobels ODR-1 Natural overdrive) ei tunnu olevan merkitystä, eikä pedaalien kytkentäjärjestyksestäkään.

Wahi ei siis ilmeisesti tunnu kestävän säröä, vaikka kyllä särön kanssa haluaisin sitä käytää. Ja nyt ei ole kyse edes mistään heavymeiningistä, vaan ihan rouheesta blues-rock -menosta. Häiritsee soittoa, kun ääni ei kulje asteettomasti, vaan ikään kuin nytkähtää aina samassa kohtaa (=vingahtaa). Ja jos vielä sopivasti onnistuu jäämään tuohon kohtaan polkemaan edestakaisin sen vingahduksen ympärille, ei ole nättiä...

Mistä vois johtua? Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia tai heittää jotain vinkkiä? Ei kai efekti itsessään ole viallinen tai yhteensopimaton vahvistimen kanssa? Hjelp!