Efektit hyvään ja mielyttävään perinteiseen bluessoundiin?

Keskustelua efekteistä

Valvojat: scepa, selmu

The Rolling Stones

Efektit hyvään ja mielyttävään perinteiseen bluessoundiin?

Viesti Kirjoittaja The Rolling Stones » 25 Touko 2009, 13:34

Kuten otsikko, niin millaisin efektein alkaisitte rakentamaan hyvää sähkökitara bluessoundia itsellenne?
'Five fingers, three chords, two fingers, one asshole'

selmu
Site Admin
Viesti:

Re: Efektit hyvään ja mielyttävään perinteiseen bluessoundii

Viesti Kirjoittaja selmu » 25 Touko 2009, 18:10

The Rolling Stones kirjoitti:Kuten otsikko, niin millaisin efektein alkaisitte rakentamaan hyvää sähkökitara bluessoundia itsellenne?
Itse käytän Marshall Bluesbreaker II spedua, Autocom Pro Mdx-1400 räkkikompuraa ja Zoom dfx-1000 räkkikaikua. Näiden kaverina Carlsbro combo mallia 1975.

Nämä mainitut räkkihärpäkkeet on käytettynä n. 55-80 euroa/ketale. Marsun saa uutena noin kahdeksalla kympillä. Ei siis mikään hirvittävän kallis investointi. Mainittu Marsu on mielestäni paras overdrivespedu mitä itse olen bluesin soittamiseen kokeillut. Marsu taipuu aika nöyrästi myös hieman rajumpaankin soittoon.
Ei tää voi olla näin vaikeeta.Eihän tästä tuu yhtään mitään.

The Rolling Stones

Re: Efektit hyvään ja mielyttävään perinteiseen bluessoundii

Viesti Kirjoittaja The Rolling Stones » 25 Touko 2009, 23:07

selmu kirjoitti:
The Rolling Stones kirjoitti:Kuten otsikko, niin millaisin efektein alkaisitte rakentamaan hyvää sähkökitara bluessoundia itsellenne?
Itse käytän Marshall Bluesbreaker II spedua, Autocom Pro Mdx-1400 räkkikompuraa ja Zoom dfx-1000 räkkikaikua. Näiden kaverina Carlsbro combo mallia 1975.

Nämä mainitut räkkihärpäkkeet on käytettynä n. 55-80 euroa/ketale. Marsun saa uutena noin kahdeksalla kympillä. Ei siis mikään hirvittävän kallis investointi. Mainittu Marsu on mielestäni paras overdrivespedu mitä itse olen bluesin soittamiseen kokeillut. Marsu taipuu aika nöyrästi myös hieman rajumpaankin soittoon.
Tuo Bluesbraker II kiinnostaa myös itseäni. En ole koskaan vaan päässyt testaamaan. Aikoinani ajoin vartavasten DLX:ään, että olisin testannut ja mahd. ostanut vaan oli silloin tilapäisesti loppu. Se on kuullemma "ydinsodan kestävää" tekoa. Siinä oli mode namiska muistaakseni...on kuitenkin analoginen? Kovasti kiinnostaisi.
Itsellä on ollut Sparkle drive pari vuotta, joka on ts808 klooni, tosi asiallinen spedu..sellainen yleissärö bluesiin/rockiin. Itsellä oli jokunen aika sitten bossin bluesdriver ja se oli yksi maukkaimmista mitä olen omistanut (ostan ehkä vielä joskus takaisin), mutta sain päähäni, että tremolo se olla pitää ja niinpä rahoitin bluesdriverilla sen..no saahan noita onneksi torilta. Analoginen delay tulossa näinä päivinä särökkään soolon kaikumausteeksi...katsotaan tulisiko sen kanssa nykyään paremmin toimeen..myin jokunen aika sitten delayn pois, kun häiritsi jotenkin omaa soittoa (no se oli digihärpäke). Jotenkin ennen oli fiilis että blues= kitara+piuha+vahvistin ja ei muuta, mutta kummasti noita purkkeja aina vaan väliin siunaantuu :)
'Five fingers, three chords, two fingers, one asshole'

Vastaa Viestiin