Efektin osto edessä? ->TÄNNE<-

Keskustelua efekteistä

Valvojat: scepa, selmu

InSko

Viesti Kirjoittaja InSko » 06 Heinä 2009, 21:07

Kokeile vaikka jossain Bossin DS-1. Itselläni saa aika mukavat säröt siitä. Miinuksena että ei tule sitä laturintapaista vaan mukana. Muuten, onko Behringerin Hell Babe ihan käytettävä Wah? Kun ei rahat riitä Cry Babyyn...

hammett

Viesti Kirjoittaja hammett » 06 Heinä 2009, 21:12

http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=1253
Tuossa arvio siitä, itse en ole testannut.
Mitäs sitte?

InSko

Viesti Kirjoittaja InSko » 07 Heinä 2009, 19:18

hammett kirjoitti:http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=1253
Tuossa arvio siitä, itse en ole testannut.
Kiitokset Hammetille tästä, saatanpa ostaakkin koska olen vielä suht. koht. Aloittelija niin kotikäytössä menettelee.

ShadowDude
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ShadowDude » 08 Heinä 2009, 16:29

Multiefektiä olen piakkoin ostamassa. Hintaa ei saisi olla 150€ enempää. Ehdotuksia?

Olberi

Viesti Kirjoittaja Olberi » 08 Syys 2009, 21:42

Nyt olisi piakkoin särö- tai wah-pedaalin osto edessä. Kumpi olisi fiksumpi valinta ja mitä suosittelisitte Metallican ja Megadethin soittamiseen?

Pugi

Viesti Kirjoittaja Pugi » 08 Syys 2009, 22:08

Olberi kirjoitti:Nyt olisi piakkoin särö- tai wah-pedaalin osto edessä. Kumpi olisi fiksumpi valinta ja mitä suosittelisitte Metallican ja Megadethin soittamiseen?

Kummalle sinulla on tarvetta? Tai sitten ostat multiefektin missä on molemmat.

Wahmett.

Valdez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valdez » 09 Syys 2009, 18:53

Wendigo kirjoitti:Noniin, mikäs mahtaisi olla hyvä säröpedaali metallikäyttöön? Uudessa Randallissani kun saundi sopii lähinnä rock'n'rolliin, ja siihen pitäisi saada reippaasti jämäkämpää säröä.
Niin että kertokaa ihmeessä mitä suosittelette.

P.S. Itse kattelin tuota Digitech Grungea

http://www.soitinlaine.fi/index.php?pag ... &Itemid=58

Kokemuksia?
Itselläni on tämä DigiTechin Grunge ja siitä kyllä saa oikein mahtavat säröt raskaaseen metallimusiikkiin. Suosittelen :)

Glepblaa

Viesti Kirjoittaja Glepblaa » 14 Syys 2009, 21:23

Onko jollain kokemusta Boss GT-10? Onko hintalaatusuhde hyvä?

Glepblaa

Viesti Kirjoittaja Glepblaa » 15 Syys 2009, 15:55

Ok. Kiitti infosta, en varmaankaan vielä hetkeen mitää pedaalia osta, mietin vaan etukäteen.

jakezzz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jakezzz » 01 Helmi 2010, 14:13

Valdez kirjoitti:
Wendigo kirjoitti:Noniin, mikäs mahtaisi olla hyvä säröpedaali metallikäyttöön? Uudessa Randallissani kun saundi sopii lähinnä rock'n'rolliin, ja siihen pitäisi saada reippaasti jämäkämpää säröä.
Niin että kertokaa ihmeessä mitä suosittelette.

P.S. Itse kattelin tuota Digitech Grungea

http://www.soitinlaine.fi/index.php?pag ... &Itemid=58

Kokemuksia?
Itselläni on tämä DigiTechin Grunge ja siitä kyllä saa oikein mahtavat säröt raskaaseen metallimusiikkiin. Suosittelen :)
Itsellä jos iskee hirveä himo soittaa sirkkelisaundilla teen seuraavaa...
pistän Bossin MT-2:sta (käytettynä saapi alle viidenkympin) gainit suunilleen kello yhdeksän nurkille ja sitä sitten buustaan jollain miedolla overdrive pedaalilla (esim tubescreamer tai bossin od-1)...
Yleensä tosin kotosalla tulee soiteltua trankku styrkkaria seuraavalla setupilla ja säröjä riittää bluussin kautta alexi laiho soundiin...

kitara => ibanez ms10(miedoilla asetuksilla toimii buusterina pelkästään) => roctron silverdragon (putkisärö) => ehx holygrail (reverb) => trace-elliot brat (todella kehno ääninen trankkustyrkkari, mutta noilla paavoilla saa tästäkin vehkeestä todella buenot soundit)

koko kasalle on hintaa tullut balttiarallaa 350€ jos kitaraa ei lasketa...ja monipuolisuutta riittää. Ja tälläisen kotikattauksen kun tein niin lähti multipaavot kiertoon...
Multipaavot on kivoja jos jaksaa ruuvata soundeja homouteen asti ja tykkää leikkiä efekteillä halvalla.
Sama se millä lapiolla paskaa luo, kunhan paska lentää.

Orno

Re: Efektin osto edessä? ->TÄNNE<-

Viesti Kirjoittaja Orno » 14 Heinä 2011, 01:18

Olisin ostamassa ensimmäistä efektiäni ja en oikein tiedä mikä olisi hyvä.
Sen verran kuitenkin olen noita katsellut että death metal sopisi minun soittooni, ja mitenkä se toimii Rolandin micro cuben kanssa?

Vastaa Viestiin