E-mu 1212m äänikortin installointi ongelma

Keskustelua muista laitteista

Valvojat: scepa, selmu

Beppo

E-mu 1212m äänikortin installointi ongelma

Viesti Kirjoittaja Beppo » 29 Joulu 2010, 17:22

Netistä olen lukenut, että muillakin ollut setupin asennuksessa ongelmia. Emolevyni on uusi ja siinä on myös PCI-e väylä. Voisko olla, että toi 1212m ei toimi emolevyssäni? On näköjään poistettu tuotannostakin ja nykyään valmistetaan vain 1212-e eli tuohon e väylään sopivaa korttia.

Valittaa aina vaan, että ei löydä korttia ja keskeyttää installoinnin. kaikki muut ääniajurit emolevystä on poistettu, virustorjunta poistettu. Gormatoin koko koneen ja yritin asentaa setuppia suoraan kun Windows käynnistyi ensimmäistä kertaa, mutta sama virhe.

Jos jollakin on joku poppakonsti tähän niin mainiota.

Beppo

Re: E-mu 1212m äänikortin installointi ongelma

Viesti Kirjoittaja Beppo » 31 Joulu 2010, 08:30

Toi kortti on jo myynnistä poistettu vain PCI väylässä käytettävä kortti. Olen tässä tuuminut, että se ei tukisi uunituoretta emolevyäni. Olen tässä E-mu:lle ja Thomanille laittanut postia, että jos tilaan tuon PCIe väylään menevän kortin niin onko se sitten varmasti yhteensopiva emon kanssa.

Kyllä kyrsii kun viikon ahertanu tuon kanssa ja mitä ikinä tekikin niin sama herja tulee aina. On tässä ehtinyt jo pari tietokoneinsinööriäkin ihmetellä asiaa ja aina sama herja. E-multa tulee kyllä asiallisia ehdotuksia tilanteen korjaamiseksi, mutta olinkin jo kokeillut ne kaikki. Ei tässä keksi muutakuin, että kortti on joko rikki tai ei tue emoani. Windows löytää kuitenkin Creativen kortin, joten ei se ihan hajallakaan voi olla.

Ukkovaari kirjoitti:
Beppo kirjoitti:Netistä olen lukenut, että muillakin ollut setupin asennuksessa ongelmia. Emolevyni on uusi ja siinä on myös PCI-e väylä. Voisko olla, että toi 1212m ei toimi emolevyssäni? On näköjään poistettu tuotannostakin ja nykyään valmistetaan vain 1212-e eli tuohon e väylään sopivaa korttia.

Valittaa aina vaan, että ei löydä korttia ja keskeyttää installoinnin. kaikki muut ääniajurit emolevystä on poistettu, virustorjunta poistettu. Gormatoin koko koneen ja yritin asentaa setuppia suoraan kun Windows käynnistyi ensimmäistä kertaa, mutta sama virhe.

Jos jollakin on joku poppakonsti tähän niin mainiota.
Jos tuo 1212m äänikortti on ns. sisäinen äänikortti eli PCI PCI-E väylään sopiva äänikortti niin ensimmäisenä sun kannattaisi varmaan katsoa tietokoneen BIOS Setup asetuksista onkos tuo kyseinen väylä ns. päällä eli yleensä ns. Enable, jos tuo on BIOS setupissa ja on ns. Disable niin sitten pitää laittaa Enable.

Jos emolevyn kyseinen väylä on siis pois päältä niin ei myöskään Windows sitä tunnista kun tieto ei sinne saakka mene kun ja jos se on Disable eli ei päällä BIOS setupissa.

Nyt en jaksanut katselle tuon kortin speceja mutta jos sulla on PCI-E väylä niin saattaahan olla että tuo kortti ei siinä väylässä toimi, mutta tämä on vain yksi arvaus kun en jaksanu katella speceja onko tuo ns. PCI vaiko PCI-E väylänen äänikortti.

Vastaa Viestiin