Kiertoa Reaperilla...

Keskustelua muista laitteista

Valvojat: scepa, selmu

Tomppa
Viesti:

Kiertoa Reaperilla...

Viesti Kirjoittaja Tomppa » 26 Helmi 2008, 17:47

Tuo mnetin tietokone-palsta vaikuttaa vähän jäätyneeltä, ja tarttisin pikasta ratkasua tähän asiaan. Copy-pastetin raa'asti tän mun kysymyksen tuolta muusinetistä.

Terveppä kaikille!

Tuli tässä tälläinen ongelma:
Hommasin Amplitube 2:n aikomuksena soittaa sen läpi Reaperilla. Noh, Käynnistin Reaperin, laitoin Record Armin ja valkkasin monitor inputin. Siinä sitten avasin FX-valikosta Amplituben ja valitsin signature pre-seteistä Early Zeppelinin. Hilasin sitten kitaran volaa (tätä ennen oli ollut nollissa) ylöspäin ja järkytys oli suuri, kun jumalaton kiertoääni täytti huoneen. Koitin kikkailla Reaperin masterin kanssa ja kitaravolumen kanssa, mutta vaihtoehdot olivat ei kuulu/vihlova kierto. Osaisitteko te viisaammat kertoa mikä avuksi? Plussallakin voin lätkäistä jos joku kertoo miten päästä tuosta eroon.

E: Ja siis, tietokoneista ei ole paljoa kokemusta ja tää oli eka kerta kun koitan soittaa plugareitten kanssa.
Up to eleven!!!

Moppitukka
Viesti:

Re: Kiertoa Reaperilla...

Viesti Kirjoittaja Moppitukka » 26 Helmi 2008, 19:25

Tomppa kirjoitti:Tuo mnetin tietokone-palsta vaikuttaa vähän jäätyneeltä, ja tarttisin pikasta ratkasua tähän asiaan. Copy-pastetin raa'asti tän mun kysymyksen tuolta muusinetistä.

Terveppä kaikille!

Hommasin Amplitube 2:n aikomuksena soittaa sen läpi Reaperilla. Noh, Käynnistin Reaperin, laitoin Record Armin ja valkkasin monitor inputin. Siinä sitten avasin FX-valikosta Amplituben ja valitsin signature pre-seteistä Early Zeppelinin. Hilasin sitten kitaran volaa (tätä ennen oli ollut nollissa) ylöspäin ja järkytys oli suuri, kun jumalaton kiertoääni täytti huoneen. Koitin kikkailla Reaperin masterin kanssa ja kitaravolumen kanssa, mutta vaihtoehdot olivat ei kuulu/vihlova kierto. Osaisitteko te viisaammat kertoa mikä avuksi? Plussallakin voin lätkäistä jos joku kertoo miten päästä tuosta eroon.

E: Ja siis, tietokoneista ei ole paljoa kokemusta ja tää oli eka kerta kun koitan soittaa plugareitten kanssa.
Onko tarkoitus äänittää vai soittaa?

Jos on pakko saada soitettua efektin kanssa, en osaa sanoa mitään, koska itse en ole saanut edes latenssia poistettua...

Jos äänittää, koita nauhoittaa ensin pelkkää kitaran ominaisääntä. Valmiiseen nauhoitukseen lisäät plugarin, painat pätkää oikealla, valitset "Apply FX to items as new take" ja toivot parasta.

Aina kun on ollut Reaperin kanssa ongelmaa niin se on häipynyt jotenkin ihan ihmeellisellä tavalla kaikkea kokeilemalla... En mä osaa tuota ohjelmaa käyttää mutta kovin on sillä silti hittibiisejä nauhoiteltu. :)

Tomppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomppa » 26 Helmi 2008, 19:39

Moppitukka kirjoitti:
Tomppa kirjoitti:Tuo mnetin tietokone-palsta vaikuttaa vähän jäätyneeltä, ja tarttisin pikasta ratkasua tähän asiaan. Copy-pastetin raa'asti tän mun kysymyksen tuolta muusinetistä.

Terveppä kaikille!

Onko tarkoitus äänittää vai soittaa?

Jos on pakko saada soitettua efektin kanssa, en osaa sanoa mitään, koska itse en ole saanut edes latenssia poistettua...

Jos äänittää, koita nauhoittaa ensin pelkkää kitaran ominaisääntä. Valmiiseen nauhoitukseen lisäät plugarin, painat pätkää oikealla, valitset "Apply FX to items as new take" ja toivot parasta.

Aina kun on ollut Reaperin kanssa ongelmaa niin se on häipynyt jotenkin ihan ihmeellisellä tavalla kaikkea kokeilemalla... En mä osaa tuota ohjelmaa käyttää mutta kovin on sillä silti hittibiisejä nauhoiteltu. :)
Juu mullakin oli aluksi ongelmia tuon latenssin kanssa, mutta sitten hommasin ASIO4ALL:in ja nyt ei ole latenssia edes nimeksikään (mikä on outoa sinänsä koska en ehtinyt edes laittaa tuota ASIO4ALL:ia käyttöön :lol: ).

Tarkoituksena olisi soitella läpi/kuunnella äänittäessä. Tuota äänitä-ensin-kuuntele-myöhemmin -metodia olen ennen käyttänyt, mut mun mielestä on inhottavaa soitella ilman ääniä ja kuunnella vasta myöhemmin.
Up to eleven!!!

Moppitukka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Moppitukka » 26 Helmi 2008, 19:46

Tomppa kirjoitti:Juu mullakin oli aluksi ongelmia tuon latenssin kanssa, mutta sitten hommasin ASIO4ALL:in ja nyt ei ole latenssia edes nimeksikään (mikä on outoa sinänsä koska en ehtinyt edes laittaa tuota ASIO4ALL:ia käyttöön :lol: ).
Hmm... mikäköhän toi ASIO4ALL-kansio käynnistä-valikossa on.. :lol:

Saatoit tietämättäsi auttaa Tykinruoan äänityssessioita. Pitääpä katsoa mitä sanoo.

Tomppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomppa » 26 Helmi 2008, 19:47

Moppitukka kirjoitti:
Tomppa kirjoitti:Juu mullakin oli aluksi ongelmia tuon latenssin kanssa, mutta sitten hommasin ASIO4ALL:in ja nyt ei ole latenssia edes nimeksikään (mikä on outoa sinänsä koska en ehtinyt edes laittaa tuota ASIO4ALL:ia käyttöön :lol: ).
Hmm... mikäköhän toi ASIO4ALL-kansio käynnistä-valikossa on.. :lol:

Saatoit tietämättäsi auttaa Tykinruoan äänityssessioita. Pitääpä katsoa mitä sanoo.
Nou Porplem!
Up to eleven!!!

Tomppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomppa » 27 Helmi 2008, 16:50

Meneekös sulla moppis tuo Reaper rosoisille jo ihan kitaran ominaissaundinkin kanssa?
Up to eleven!!!

Moppitukka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Moppitukka » 27 Helmi 2008, 17:51

Tomppa kirjoitti:Meneekös sulla moppis tuo Reaper rosoisille jo ihan kitaran ominaissaundinkin kanssa?
Paha sanoa, kun on kitarassa EMG 81 -mikit... :) Kyllä mä silti muistaakseni oon ihan puhdastakin sillä saanut tallennettua.

EDIT: Joo.
http://wanhus.dy.fi/~antti/tomppa.mp3

Taitaa olla Zoomin akustinen kitara-mallinnoksen läpi soitettu... Pisteet sille joka tunnistaa biisin.

Tomppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomppa » 27 Helmi 2008, 18:54

Moppitukka kirjoitti:
Tomppa kirjoitti:Meneekös sulla moppis tuo Reaper rosoisille jo ihan kitaran ominaissaundinkin kanssa?
Paha sanoa, kun on kitarassa EMG 81 -mikit... :) Kyllä mä silti muistaakseni oon ihan puhdastakin sillä saanut tallennettua.

EDIT: Joo.
http://wanhus.dy.fi/~antti/tomppa.mp3

Taitaa olla Zoomin akustinen kitara-mallinnoksen läpi soitettu... Pisteet sille joka tunnistaa biisin.
No kyllä minäkin saan puhdasta ilman tuota monitoring-toimintoa., mutta sen kanssa ei ole kyllä mitään tsäänssiä. Mites sulla?

E: Ja tuo biisi on Leipää!
Up to eleven!!!

Moppitukka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Moppitukka » 01 Maalis 2008, 19:37

Tomppa kirjoitti:No kyllä minäkin saan puhdasta ilman tuota monitoring-toimintoa., mutta sen kanssa ei ole kyllä mitään tsäänssiä. Mites sulla?
Ömm, älä kysy noin vaikeita. Ei mitään hajua mitä tekee monitoring-toiminto...

Tomppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomppa » 01 Maalis 2008, 19:41

Moppitukka kirjoitti:
Tomppa kirjoitti:No kyllä minäkin saan puhdasta ilman tuota monitoring-toimintoa., mutta sen kanssa ei ole kyllä mitään tsäänssiä. Mites sulla?
Ömm, älä kysy noin vaikeita. Ei mitään hajua mitä tekee monitoring-toiminto...
Siis se on se minkä laitat päälle jos haluat, että sun soitantas tulee "reaaliajassa" ulos sun kajareistas.
Up to eleven!!!

Miikkis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miikkis » 01 Maalis 2008, 20:30

ai eiks sulla muuten tuu soitanta kajareista?? monitorin kanssa tulee ainaki mulla hirvee latenssi ja älämölö, joten en pidä sitä päällä.

Moppitukka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Moppitukka » 01 Maalis 2008, 20:34

Tomppa kirjoitti:Siis se on se minkä laitat päälle jos haluat, että sun soitantas tulee "reaaliajassa" ulos sun kajareistas.
Heh juu, niin voisihan tuosta sanasta tietty päätellä jotain. Mullakin latenssi vaivaa mikäli tuo päällä, mutta näköjään sain kliiniä nauhoitettua.

Tomppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomppa » 01 Maalis 2008, 20:39

Joo siis mullakin oli latenssia tuon kanssa, mutta kun hommasin tuon ASIO4ALL:in niin rupes tulemaan lähes reaaliajassa (n. 21 ms viive). Mutta mun ongelma tässä on se, että kun "monitoroi" jo pelkkää kitaran ominaissaundia, niin tuolta pukkaa rosoista ulos. Auta armias sitten kun koittaa laittaa vielä jotain säröjä jostain plugarista, tuloksena on jumalaton vinkuna.

E: Ja siis, tuota vinkumis/säröytymisongelmaa ei ole jos teen metodilla eka-nauhoita-sitten-kuuntele.

E2: Saatteko selvää mun tekstistä? : )
Up to eleven!!!

Miikkis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miikkis » 01 Maalis 2008, 20:44

Taitaa monitori vahvistaa ääntä niin paljon, että alkaa ääni säröytymään. Njoo, tuo tais olla aika selvää.

E: saakos tuon monitorin vahvistustasoa sitten säädettyä??

Tomppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomppa » 01 Maalis 2008, 20:47

Miikkis kirjoitti:Taitaa monitori vahvistaa ääntä niin paljon, että alkaa ääni säröytymään. Njoo, tuo tais olla aika selvää.

E: saakos tuon monitorin vahvistustasoa sitten säädettyä??
Jeah, mutta kun tuolta jostain Control Panelin uumenista laitoin Windovsin monitoroimaan, ni ei ollu mitään häikkää, ominaissaundi tuli nätisti puhtaana ulos. Muuten käyttäisin tuota metodia jatkossakin, mutta en osaa lisätä siihen saundiin plugareita :/

Ja ei ainakaan mun tietääkseni saa.
Up to eleven!!!

Vastaa Viestiin