Miten yhdistä äänitys laitteet tietokoneeseen?

Keskustelua muista laitteista

Valvojat: scepa, selmu

timppa

Miten yhdistän äänitys laitteet tietokoneeseen?

Viesti Kirjoittaja timppa » 01 Tammi 2008, 02:40

Eli mulla on semmonen ongelma, että ku mulla on USB-interface äänikorttina liitetty tällähetkellä koneeseen ja sitten oon ajatellu ostaa äänitysmikserin. Mulla on n. 5v. vanha Amilon kannettava, jossa ei oo kauheen hyvä suorituskyky, Suorittimen koko on 2800+. Muistia on koneella n.19/50Gb.
Nii miten mää saan tän laitteiston toimimaan mahdollisimman hyvin yhteen?

Tiedän jo, että tää ei oikeen hyvin toimi, koska nauhoittaessa kuuluu pauketta, rätinää ja suhinaa kokoajan ja välillä yhteys laitteeseen katkee ja semmosta..

Sitten kannattaako mun käyttää paljon muistia puskuriin ja mikä kannattas olla sen suuruus tässä koneessa?

Käytän äänikortin mukana tullutta Live ohjelmaa, ehdottakaa ihmeessä, jos tiedätte parempia, kun tossa voi nauhoittaa 4 raitaa kerralla, jos haluaa tallentaa. Kertokaa jos tiiätte parempia ohjelmia tähän käyttöön.

B.C.Rich Virgo

Viesti Kirjoittaja B.C.Rich Virgo » 01 Tammi 2008, 15:12

Minun mielestä saattaisi olla hyvinkin uuden koneen osto edessä. Nuo kannettavat ei mielestäni ole mitään kovin hyviä nauhottamiseen (en toisin tiedä sitten Macista). Olettaisin, että olet ostamassa USB-mikseriä. Sitä en tiedä, että onko USB- vai Firewire-mikseri parempi.

Mutta jos sinulla on noin vanha kone, niin ehkä olisi parempi jo säästää uuteen.

Helpoiten homma hoituu kun ostat Macin. Se on tehty juuri tuommoiseen hommaan, koska se on työkone. Voi kytkeä joko USB- tai Firewire-laitteen. Ei on nopea ja turvallinen. Mutta kallis se on... Mukana tulee alkuun kyllä jo GarageBand, mutta ei ole ehkä mikään paras äänitykseen (paitsi jos oppii käyttämään niin voi olla eri juttu). Sillä voi nahoittaa vaikkapa loputtomasti raitoja, jos siltä tuntuu.

Tuossapa linkki, jos päädyt Maciin. Löytyy kaikki ostettavissa olevat macit. Todennäköisesti pelkkä MacBook riittäisi. Huomautan vain että Mac ei ole pelikone. Tai ainakaan Intel-prosessoreilla olevat.

Tai halvempi ratkaisu on ostaa sitten vain PC-pöytäkone. Olisi edes vähän enemmän tehoa kannettavaan nähden ja paremmat mahdollisuudet kehittää sitä.

NO EN TIIÄ! Kysy joltain asiasta paremmin tietävältä. Yritin vain auttaa. :roll:
Tunteella, ei tekniikalla.

timppa

Viesti Kirjoittaja timppa » 01 Tammi 2008, 16:24

Miksauspöytäki ois USB liitännällä

Nuo Macit on vähän liian kalliita :(

timppa

Re: Miten yhdistän äänitys laitteet tietokoneeseen?

Viesti Kirjoittaja timppa » 08 Tammi 2008, 00:07

No onko kukaan perehtyny niihin AUX-liitäntöihin?
Mitä tuo meinaa? Onko se lyhenne jostain?
Tietääkseni tolla voi siirtään ääntä, nii missä niitä yleensä on ja mihin sillä voi siirtää?

Vastaa Viestiin