Guitar Pro vs. PowerTab

Keskustelua muista laitteista

Valvojat: scepa, selmu

Guitar Pro vai Power Tab?

Guitar Pro
79
94%
Power Tab
5
6%

Ääniä yhteensä: 84

zici

Guitar Pro vs. PowerTab

Viesti Kirjoittaja zici » 10 Loka 2007, 07:38

Eli keksustelu ja linkkejä laillisille demosivuille.

Omistatko GP:N? Jos omistat minkä? Mihin käytätä sitä? Suositteletko muille sitä?

Omistatko Powertabin? MIhin käytät sitä? Suositteletko muille sitä?

Kumpi on milestäsi käytännölisempi?

http://www.power-tab.net/
http://www.guitar-pro.com/
Viimeksi muokannut zici, 11 Loka 2007, 18:43. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

zici

Viesti Kirjoittaja zici » 10 Loka 2007, 07:43

Itselläni on nelonen. Käytän sitä lähinnä omien biisieni tekoon tai pikemminkin laitan ne muistiin GP:lle. En välttämättä suosittele sitä koska se maksaa n. 50€ ja Powetabin saa ilmaiseksi. Toisaalta GP:lla saa mukaan muutkin soittimet ja muusiikista saa aidonkin kuulosta, kun Powertabilla kuuluu vain kitarat. Mulla oli kanssa tuo Powertab vanhalla koneella, mutta tällä uudella ei enää ola, mutta ajattelin ehdottomasti lataa sen. Powertabin kokoversion saa lähes jokaiselta kitaraa sivuttavalta sivulta.

Kallistus silti Guitarpron puolelle, koska en periatteessa tarvisi tuollaisia nuotteja toistavia ohjelmia toisten biisien soittamiseen, vaan omieni tallettamiseen.
-70 luku rocks!

Shagrauth

Viesti Kirjoittaja Shagrauth » 10 Loka 2007, 08:01

Itsellä on tuo GP5, erittäin hyvä ohjelma. Opettelen kaikki biisit sen avulla ja laitan sinne aina ylös kaikki omat ideat. Suosittelen erittäin lämpimästi kaikille, varsinkin aloittelijoille, koska tällä on helppo aloitella ja pääse mainiosti alkuun. Suosittelen!

Taitaapi minulla PowerTab olla myöskin, mutta sitä ei tule juurikaan käytettyä. Mielestäni paljon sekavampi ja jotenki GP tuntuu käytännöllisemmältä. Eikä tuota PT:tä juuri tarvitse kosa Guitar Prossahan on siellä se Tiedosto->Tuo->PowerTab, eli GP:llä pystyy katsomaan myös nuo PT-tabit. Eli pidän kyllä enemmän GP:stä.
Play the best - Fuck the rest

© Jackson guitars

zici

Viesti Kirjoittaja zici » 10 Loka 2007, 08:09

Shagrauth kirjoitti:Taitaapi minulla PowerTab olla myöskin, mutta sitä ei tule juurikaan käytettyä. Mielestäni paljon sekavampi ja jotenki GP tuntuu käytännöllisemmältä. Eikä tuota PT:tä juuri tarvitse kosa Guitar Prossahan on siellä se Tiedosto->Tuo->PowerTab, eli GP:llä pystyy katsomaan myös nuo PT-tabit. Eli pidän kyllä enemmän GP:stä.
Katos, katos, lisää plussa GP:lle. Taidampa jättää sen Powertabin lataamisen jos tuon toiminnon saa helposti valittua. Powetabissa plussaa on edelleen se ilmaisuus, mutta GP vie voiton.
-70 luku rocks!

hammett

Viesti Kirjoittaja hammett » 10 Loka 2007, 20:02

Itsella on Gp5 ja Powertab, mutta jalkimmaista en kayta. Guitar Proota kaytan pelkastaan kappaleiden melodioiden, ja ylipaatansa soittamisen opetteluun. Se heikkous Gpn kaytossani viela on, etta en osaa merkata ylos omia kappaleita, tai silloin se on ainakin aika heikkoa. Olisikohan kellaan ohjeita tahan pulmaan, ihan alkeista lahtien? Kyse ei ole siis siita, etten tietaisi nuottien nimia, vaan siita, etta ohjelman kaytto on pulmallista.
Mitäs sitte?

Tomppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomppa » 10 Loka 2007, 20:57

hammett kirjoitti:Itsella on Gp5 ja Powertab, mutta jalkimmaista en kayta. Guitar Proota kaytan pelkastaan kappaleiden melodioiden, ja ylipaatansa soittamisen opetteluun. Se heikkous Gpn kaytossani viela on, etta en osaa merkata ylos omia kappaleita, tai silloin se on ainakin aika heikkoa. Olisikohan kellaan ohjeita tahan pulmaan, ihan alkeista lahtien? Kyse ei ole siis siita, etten tietaisi nuottien nimia, vaan siita, etta ohjelman kaytto on pulmallista.
Ä-kirjainten päälle vois lisätä nuo "umlautit".

Mikä sulla tarkalleen ottaen mättää siinä kappaleiden merkkauksessa, aika-arvot vai? Aika-arvot ja perusteoriaa kannattaa ehdottomasti opetella, se helpottaa huomattavasti biisien merkkaamista.
Up to eleven!!!

hammett

Viesti Kirjoittaja hammett » 10 Loka 2007, 21:08

Tomppa kirjoitti:Ä-kirjainten päälle vois lisätä nuo "umlautit".

Mikä sulla tarkalleen ottaen mättää siinä kappaleiden merkkauksessa, aika-arvot vai? Aika-arvot ja perusteoriaa kannattaa ehdottomasti opetella, se helpottaa huomattavasti biisien merkkaamista.
Mulla ei tietokoneen uudelta nappaimistolta loydy suomalaisia kirjaimia, pahoittelut. Guitar Proossa mattaa nimenomaan aikaarvot (pahoittelut taas tuosta kirjoituksesta), ei sen takia etten osaisi teoriaa vaan sen takiaa, etten osaa merkita aikaarvoja koneelle.
Mitäs sitte?

Tomppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomppa » 10 Loka 2007, 21:50

hammett kirjoitti:
Tomppa kirjoitti:Ä-kirjainten päälle vois lisätä nuo "umlautit".

Mulla ei tietokoneen uudelta nappaimistolta loydy suomalaisia kirjaimia, pahoittelut. Guitar Proossa mattaa nimenomaan aikaarvot (pahoittelut taas tuosta kirjoituksesta), ei sen takia etten osaisi teoriaa vaan sen takiaa, etten osaa merkita aikaarvoja koneelle.
Ookkei.

Sieltä ylävalikon vasemmasta alareunasta löytyy niitä eri aika-arvolla varustettuja nuotteja. Jos haluat pistää viivastolle vaikkapa g-kielen 5. nauhalle 16-osanuotin, teet näin:
Valitset tabiviivastolta g-kielen, painat numeroa 5 ja painat sieltä ylävalikon vasemmasta alareunasta 16-osanuotin kuvaa ja voilá, olet saanut g-kielen viidennelle nauhalle 16-osanuotin. Tällä sun pitäs pärjätä. Vibraattoa ja muita "efektejä" saa sieltä yläpalkista.
Up to eleven!!!

Päärynämörkö

Viesti Kirjoittaja Päärynämörkö » 11 Loka 2007, 14:10

Eikös tästä olisi kannattanut tehdä äänestys? Olisi ollut huomattavasti selkeämpää katsoa kumpaa pidetään parempana.

Sitten itse asiaan. Itselläni on GP5 ja olen ollut todella tyytyväinen ohjelmaan. Olen myös ladannut Power tabin, mutta pidän sitä järjettömän sekavana ja muutenkin ihan älyttömänä ohjelmana verrattuna huomattavasti selkeämpään Guitar prohon.

Lopuksi voisin vielä vastata tuohon aika-arvo kysymykseen. Omasta mielestäni aika-arvot voi muutta helpoiten numeronäppäimistön + ja - näppäimillä, jolloin ei tarvitse alkaa säätämään hiiren kanssa.

Tomppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomppa » 11 Loka 2007, 15:21

Päärynämörkö kirjoitti:Eikös tästä olisi kannattanut tehdä äänestys? Olisi ollut huomattavasti selkeämpää katsoa kumpaa pidetään parempana.

Sitten itse asiaan. Itselläni on GP5 ja olen ollut todella tyytyväinen ohjelmaan. Olen myös ladannut Power tabin, mutta pidän sitä järjettömän sekavana ja muutenkin ihan älyttömänä ohjelmana verrattuna huomattavasti selkeämpään Guitar prohon.

Lopuksi voisin vielä vastata tuohon aika-arvo kysymykseen. Omasta mielestäni aika-arvot voi muutta helpoiten numeronäppäimistön + ja - näppäimillä, jolloin ei tarvitse alkaa säätämään hiiren kanssa.
Mun mielestä Power Tab ois parempi kuin GP, jos siihen sais rummut.

Tota aika-arvo hommaa joudun säätelemään hiirellä, kun aika useesti oleilen kannettavan koneen ääressä. Ainakaan mä en ole onnistunut löytämään siitä noita pikanäppäimiä.
Up to eleven!!!

zici

Viesti Kirjoittaja zici » 11 Loka 2007, 18:41

Kiitos huomautuksesta Päärynämörkö, oli tosiaan niin pöhkö, etten muistanut laittaa äänestystä. Ja Scepakin näemmä lisäsi linkit sivuille, joka päässi myös unohtumaan. Kiitti siis niistä.

Eli käykäähän kaikki sitten äänestämässä mieleisenne.

E: Scepa, miksei äänestys ilmesty, vaikka lisäsin sen äsken?
-70 luku rocks!

scepa
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja scepa » 11 Loka 2007, 18:49

zici kirjoitti:E: Scepa, miksei äänestys ilmesty, vaikka lisäsin sen äsken?
Enpä osaa sanoa. Itsekin yritin aiemmin lisätä. Pitää tutkia asiaa.

E: Jostain syystä tuo ei topicia editoitaessa osaa vaihtaa topics-taulun riviin vote-kentän arvoa. Muuten tietokanta päivittyi oikein. Saattaisi olla aika päivittää forumin alusta uudempaan versioon.
Viimeksi muokannut scepa, 11 Loka 2007, 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vic Rattlehead

Viesti Kirjoittaja Vic Rattlehead » 11 Loka 2007, 20:15

Shagrauth kirjoitti:Itsellä on tuo GP5, erittäin hyvä ohjelma. Opettelen kaikki biisit sen avulla ja laitan sinne aina ylös kaikki omat ideat. Suosittelen erittäin lämpimästi kaikille, varsinkin aloittelijoille, koska tällä on helppo aloitella ja pääse mainiosti alkuun. Suosittelen!
.
Mäkin sanoisin sen näin. En ole ikinä tota toista ohjelmaa jostain syystä saanut toimimaan, vaikka sen kai joskus latasinkin. Nin ja ei se GP välttämättä maksa penniäkään, ei sillä että kannattaisin waretusta.

zici

Viesti Kirjoittaja zici » 11 Loka 2007, 20:22

Vic Rattlehead kirjoitti:
Shagrauth kirjoitti:Itsellä on tuo GP5, erittäin hyvä ohjelma. Opettelen kaikki biisit sen avulla ja laitan sinne aina ylös kaikki omat ideat. Suosittelen erittäin lämpimästi kaikille, varsinkin aloittelijoille, koska tällä on helppo aloitella ja pääse mainiosti alkuun. Suosittelen!
.
Mäkin sanoisin sen näin. En ole ikinä tota toista ohjelmaa jostain syystä saanut toimimaan, vaikka sen kai joskus latasinkin. Nin ja ei se GP välttämättä maksa penniäkään, ei sillä että kannattaisin waretusta.
Juu, mutta tässä vertailussa jätetään waretus kiltisti leikin ulkopuolelle. Itsekkään en ole saannut toimimaan jos puhuit PT:sta. Vika saatta olla Vistassa.
-70 luku rocks!

Ublamaa!!!

Viesti Kirjoittaja Ublamaa!!! » 11 Loka 2007, 22:08

Itellä on GP5 Macille ja hyvin pelaa. Powertabiahan ei saa Macille joten guitarpro on minun valintani 8)

Vastaa Viestiin