Plekrasi paksuus?

Keskustelua muista laitteista

Valvojat: scepa, selmu

sahkojohto

Viesti Kirjoittaja sahkojohto » 31 Touko 2007, 19:41

Päärynämörkö kirjoitti:Rakastuin Jazz III muutama kuukausi sitten
Sama kävi minullakin, mutta siitä on vasta pari viikkoa.

Vic Rattlehead

Viesti Kirjoittaja Vic Rattlehead » 13 Loka 2007, 17:58

Mä käytän Dunlobin jotai perus kilppari mallia, jonka paksuus on jotain päälle 1 mm. Se on loistava tilu pleku ja muutenkin sopiva muhkeitten riffien vääntöön.

Käytän ohkaisia plekuja äärimmäisen harvoin ja ylensä vain strummingia tehdessä(useimmiten silloinkin käytän tuota Dunlobin paksumpaa). Nii ja mulla on lähes kaikki plekut dunlobeja, taitaa olla pari jotain muutaki missä on liukueste mutte en niitä enää kauheasti käytä(tai sitten molemmat on hukassa).

Onkos Dunlobilla paksuja liukuesteisiä plekuja? En ole mistään sellaisia löytänyt.

Niin ja sehän siis kirjoitetaan Dunlop. :lol:

Tomppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomppa » 13 Loka 2007, 18:43

Vic Rattlehead kirjoitti:Mä käytän Dunlobin jotai perus kilppari mallia, jonka paksuus on jotain päälle 1 mm. Se on loistava tilu pleku ja muutenkin sopiva muhkeitten riffien vääntöön.

Käytän ohkaisia plekuja äärimmäisen harvoin ja ylensä vain strummingia tehdessä(useimmiten silloinkin käytän tuota Dunlobin paksumpaa). Nii ja mulla on lähes kaikki plekut dunlobeja, taitaa olla pari jotain muutaki missä on liukueste mutte en niitä enää kauheasti käytä(tai sitten molemmat on hukassa).

Onkos Dunlobilla paksuja liukuesteisiä plekuja? En ole mistään sellaisia löytänyt.

Tarkotatko liukuesteellä jonkinlaista grippiä? Ainaki joissakin Gatoreissa o grippiä, mut omatekosen gripin saa helposti tekemällä viiltoja puukon kanssa.
Up to eleven!!!

hammett

Viesti Kirjoittaja hammett » 13 Loka 2007, 19:41

Dunlop 0,7 keltainen
Mitäs sitte?

Vic Rattlehead

Viesti Kirjoittaja Vic Rattlehead » 15 Loka 2007, 09:47

Tomppa kirjoitti:
Vic Rattlehead kirjoitti:Mä käytän Dunlobin jotai perus kilppari mallia, jonka paksuus on jotain päälle 1 mm. Se on loistava tilu pleku ja muutenkin sopiva muhkeitten riffien vääntöön.

Tarkotatko liukuesteellä jonkinlaista grippiä? Ainaki joissakin Gatoreissa o grippiä, mut omatekosen gripin saa helposti tekemällä viiltoja puukon kanssa.
Mikäli gripillä tarkoitetaan plekun pidike kohdassa olevia plekun perustasoa korkeammalla olevia näppylöitä, joiden ansiosta pleku ei lipsu sormista, niin kyllä tarkoitan(mulla on nuo termit edelleen aika hakusessa). En tahtoisi siitä gripistä sellasta amatöörimaisen näköistä. MIeluiten ostan niitä Dunlopin tehdastekosia, jos niitä löytyy?

Tomppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomppa » 15 Loka 2007, 18:45

Vic Rattlehead kirjoitti: Mikäli gripillä tarkoitetaan plekun pidike kohdassa olevia plekun perustasoa korkeammalla olevia näppylöitä, joiden ansiosta pleku ei lipsu sormista, niin kyllä tarkoitan(mulla on nuo termit edelleen aika hakusessa). En tahtoisi siitä gripistä sellasta amatöörimaisen näköistä. MIeluiten ostan niitä Dunlopin tehdastekosia, jos niitä löytyy?
Mun mielestä puukonviillot plekussa ovat hienoja, mut makunsa kullakin... Mutta, http://www.jimdunlop.com/index.php?page ... ucts/picks tossa ois noita Dunlopin Gator Grippejä.

http://www.jimdunlop.com/index.php?page ... ucts/picks Tälläsiä tekis mieli kokeilla, mut ainakaan mä en oo löytäny mistään Turun musakaupasta noita.
Up to eleven!!!

Oku

Viesti Kirjoittaja Oku » 20 Helmi 2009, 15:21

hammett kirjoitti:Dunlop 0,7 keltainen
Samaa ja sitte joskus myös 1.0 sinistä.

mallu

Viesti Kirjoittaja mallu » 21 Helmi 2009, 00:57

MItään grippejä tarvita. Reikä se olla pitää.
http://www.strings.fi/PublishedService? ... de=EVJS432

selmu
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja selmu » 21 Helmi 2009, 13:29

Yleensä Sharkfinejä, mutta kaikki käy millä vaan voi soittaa.Ei ole asialla suurtakaan merkitystä. Jossain 0.7-0.8 mm korvilla mennään. Kaikki käy paitsi oma sisko ja kansantanhut.
Ei tää voi olla näin vaikeeta.Eihän tästä tuu yhtään mitään.

Hurricane

Viesti Kirjoittaja Hurricane » 21 Helmi 2009, 14:46

Tämmönen mutta tuo valkea 1.35. Tosi hyvä.
http://www.jimdunlop.com/index.php?page ... ucts/picks

Alpertti

Viesti Kirjoittaja Alpertti » 28 Huhti 2009, 15:20

1. Stratocasterissa on .010 kielet ja siihen olen hakenut tuollaista 70-luku-vaikutteista (David Gilmour, Mark Knopfler) mutta myös rautalanka-tyyppistä lämmintä soolosaundia. Soitan todella paljon vasemmalla kädellä, joten ohuempi plektra käy ja siinä on enemmän sellainen saundi kuin minusta on hyvä. Materiaalina on Tortex, koska se on hiukan tummenpi saundi, luulisin:

Dunlop Tortex Thin

2. Telecasterilla kantri- tai bluesvaikutteista, komppailua ja välillä soolokitarointia. Kielisatsi on .011.

Dunlop Tortex Medium, joka on mulla yleisplektra akustiseen ja muihin vehkeisiin

3. Yamahan Les Paul-kopiossa on 70-luvun hard rock henkeen .009 setti ja muhkeasti säröäja Ultex-materiaali tuomaan hiukan selkeyttä saundiin.

Dunlop Ultex Heavy (1.2 mm)

4. Bassolla Tortex Heavy, iso.
Aina voi lohduttautua sillä, että aina on joku kitaristi joka on huonompi kuin minä. Ja se, joka on kaikkein huonoin ei tiedä sitä. Eikä sen ole sitten väliäkään

Destiny

Viesti Kirjoittaja Destiny » 28 Huhti 2009, 17:18

Pääasias dunloppia ja jotain 0.73. Mut jos on ohuet kielet niin oliko se jotai 0.50.
MISTÄ PUKKI TIESI?!?! MISTÄ PUKKI TIESI?!?

Valdez
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valdez » 28 Huhti 2009, 17:46

Dunlop 1.0 tai 1.14 on aikas hyvä.

Kraken
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kraken » 28 Huhti 2009, 22:50

Planet Waves 0,88 on ihanteellinen pleku tai Dunlopin joku vastaava 0,84.

Fender ja Firestone -plekut on aivan kelvottomia. Kumpikaan ei kestä päivää kauempaa.
Kun on vasta yhen biisin vetäny läpi, niin on jo huomattavasti jauhoa mikkien päällä.
Ibanez GRG170DX-BKN -sähkökitara
Roland Cube15x -vahvistin
Digitech Death Metal -säröpedaali
Johnson JAG-7200-VSB3 -akustinen kitara

Vastaa Viestiin