Viritysmittaria ostamassa

Keskustelua muista laitteista

Valvojat: scepa, selmu

Henkka

Viritysmittaria ostamassa

Viesti Kirjoittaja Henkka » 28 Syys 2004, 18:11

Olen aloitellut kitaran soittoa, ja virittäminen on koitunut ongelmaksi. Eikös se ole aika helppoa viritysmittarilla? Piuha kiinni, rämpytetään kieliä ja väännellään säätönuppeja kunnes viisari näyttää oikeaa? Mitä mittaria suosittelisitte alle 30e hintaluokassa ja mitä ominaisuuksia pitäisi vaatia? Myös tamperelaista musiikkiliikettä saa suositella. Olisiko esim. Korg CA-30 hyvä?

iec

Re: Viritysmittaria ostamassa

Viesti Kirjoittaja iec » 04 Loka 2004, 09:06

Henkka kirjoitti:Olen aloitellut kitaran soittoa, ja virittäminen on koitunut ongelmaksi. Eikös se ole aika helppoa viritysmittarilla? Piuha kiinni, rämpytetään kieliä ja väännellään säätönuppeja kunnes viisari näyttää oikeaa? Mitä mittaria suosittelisitte alle 30e hintaluokassa ja mitä ominaisuuksia pitäisi vaatia? Myös tamperelaista musiikkiliikettä saa suositella. Olisiko esim. Korg CA-30 hyvä?
Kannattaa ostaa kromaattinen mittari (saa muutkin kuin perusviritykset tehtyä tai voi viritellä muitakin soittimia). Tuo Korg CA-30 vaikuttais ihan hyvältä ja on kromaattinen. Kotisoittelussa ei ole niin väliä onko viritysmittarissa ulostuloliitintä. Itsellä on kokemusta vain Seikon ja Intellin kromaattisista mittareista ja ihan hyviä ovat molemmat olleet.

Henkka

Viesti Kirjoittaja Henkka » 04 Loka 2004, 16:37

Kiitos teille. Ostin Seikon mittarin ja ihan hyvältä vaikuttaa.

KISS_tribute

Viesti Kirjoittaja KISS_tribute » 31 Elo 2008, 17:51

en viitsinyt uutta aihetta aloittaa kysymykseni takia joten pistetääs se tähän vanhaa... eli kuinka paljon postikulut on ku tilaa thomannilta viritysmittarin (thomann siis saksassa)... aiemin olen tilannut thomannilta kitarapaketin 20€ posti kulut... mutta entäs kun viritys mittarin tilaa? :?:

Left Handed Man
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Left Handed Man » 31 Elo 2008, 18:18

http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kaup ... p?p=6de5fe

Tuota voin suositella lämpinästi. Tolla voit virittää kitaraa että bassoa kaverilla on tommonen ja sillä monet kerrat oon virittänyt ja oikein helppokäyttöinen eikä postikulutkaan ongelmaksi koidu.
In the beginning, back in 1955, man didn't know about the rock 'n roll show and all that jive. The white man had the schmaltz, the black man had the blues.

Tomppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomppa » 31 Elo 2008, 18:25

KISS_tribute kirjoitti:en viitsinyt uutta aihetta aloittaa kysymykseni takia joten pistetääs se tähän vanhaa... eli kuinka paljon postikulut on ku tilaa thomannilta viritysmittarin (thomann siis saksassa)... aiemin olen tilannut thomannilta kitarapaketin 20€ posti kulut... mutta entäs kun viritys mittarin tilaa? :?:
Otaha huomioon, ettei Thomannilta voi tilailla alle viidelläkympillä tavaraa, joten jos jää vajaaksi ni pyydä kavereita kimppatilaukseen. Pienenee postikulutki.
Up to eleven!!!

thomaz

Viesti Kirjoittaja thomaz » 01 Syys 2008, 05:35

mulla on tällänen http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kaup ... p?p=0dafe2 on kyl tosi hyvä, oli viime vuonna total guitar lehdes hintaan nähden paras viritin

mallu

Viesti Kirjoittaja mallu » 07 Syys 2008, 13:27

Kannattaa opetella virittämään myös ilman viritintä. Se kyllä tulee useimmiten ajan myötä ettei stressata kannata.

Razorth
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Razorth » 07 Syys 2008, 23:28

Thomannilla pitää tilata väh 50eurolla. Postikulut on 20euroa vaikka tyhjentäisit koko puljun :)

Niin, ja itse viritän tietokoneella, Guitar Tuner ohjelmalla. Jos olen muualla viritän korvakuulolla :)

Santtu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Santtu » 08 Syys 2008, 07:58

mallu kirjoitti:Kannattaa opetella virittämään myös ilman viritintä. Se kyllä tulee useimmiten ajan myötä ettei stressata kannata.
Joo, mutta esim. intonaationsäädössä (sitäkin kun joskus joutuu tekemään) viritysmittari on oiva apuväline. Ilman sitäkin sen pystyy tekemään, mutta hyvä apuväline. Ja onhan se ihan kiva vaikka korvakuulolta viritteleekin niin sieltä saa sen oikean A-sävelen aika helposti mistä on hyvä sit lähtee ruuvailemaan muita kieliä kohilleen.

Skilless

Viesti Kirjoittaja Skilless » 14 Syys 2008, 20:52

thomaz kirjoitti:mulla on tällänen http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kaup ... p?p=0dafe2 on kyl tosi hyvä, oli viime vuonna total guitar lehdes hintaan nähden paras viritin
Tuli tässä mieleen, että itsekin omistan samaisen viritimen ja olen alakanut mietimään, että miten siitä saa noita eri vireitä. esim Drob-D, koska pitäs päästä soitamaan esim. Staratovariusta.

mallu

Viesti Kirjoittaja mallu » 14 Syys 2008, 21:17

Skilless kirjoitti:
thomaz kirjoitti:mulla on tällänen http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kaup ... p?p=0dafe2 on kyl tosi hyvä, oli viime vuonna total guitar lehdes hintaan nähden paras viritin
Tuli tässä mieleen, että itsekin omistan samaisen viritimen ja olen alakanut mietimään, että miten siitä saa noita eri vireitä. esim Drob-D, koska pitäs päästä soitamaan esim. Staratovariusta.
Etsi täältä foorumin syövereistä, varmaan kyllä löytyy juttua. Tai no Droppi-D on vain paksuin kieli sävelaskeleen alemmas.

perkele

Viesti Kirjoittaja perkele » 14 Syys 2008, 21:35

ite en erillistä viritysmittaria omista enkä osta. efectiboxissa on sellanen ja guitar pro ohjelmassa. jos opettelen esim. metallicaa, viritän korvakuulolla. aikoinaa ku soitin bändissä, nii toinen kysy että anna aa. ja sillä mentii ja lujaa.

thomaz

Viesti Kirjoittaja thomaz » 15 Syys 2008, 05:37

Skilless kirjoitti:
sen sai muistaakseni sillä select napilla valittua, siihen tulee alennusmerkin kuva vilkkumaan, ja sit painat vaan nuolia niin kauan, että on oikee määrä alennuksia...

Vastaa Viestiin