Kitaristin kehittyminen

Kitaransoittamiseesta ja soittamisen tekniikasta asiaa tänne.

Valvojat: scepa, selmu

Kitaristin kehittyminen

ViestiKirjoittaja Jhakwe » 13 Marras 2003, 23:15

Osaisitteko heitellä jonkinlaisia karkeita yleistyksiä siitä, mihin tietyn määrän vuosia soitellut kitaristi tulisi pystyä? Tiedän, että tähän on mahdoton vastata täysin totuudenmukaisesti, mutta jospa vaikka saataisiin jonkinlainen yleiskäsitys siitä, miten te olette kehittyneet.
Jhakwe

ViestiKirjoittaja rokkari renttu » 14 Marras 2003, 00:40

Ite oon ainakin kehittyny aikaan nähden ihan alakanttiin. Laiskan perusluonteeni ansiosta. Ihan oikeen v****aa ajatellakki mitä ois saanu tässä ajassa(n.6v.) aikaseks edes pienellä sisulla ja yrittämisen halulla :evil:
rok rok
rokkari renttu

ViestiKirjoittaja Boredom » 14 Marras 2003, 19:04

Jos jaksaa treenata vaikka 20 minsaa joka päivä kehityy jo paljon...
Itellä tulee noin pari tuntia viikkoon, ei kyllä läheskään tarpeeksi...
Tylsyys on mälsää.
Boredom

ViestiKirjoittaja Jhakwe » 14 Marras 2003, 20:44

Minäkin olen laiskanpuoleinen. Olen soitellut pari vuotta, mutta osaan silti ainoastaan perusjutut ja nekin todella huonosti. Soittelin ensimmäisen vuoden aikana varmaan alle tunnin viikossa, sitten jossain vaiheessa toista vuotta innostuin vähän enemmän ja soittelin parisen tuntia viikkoon. Vähän aikaa sitten otin tavoitteeksi harjoitella n. tunnin päivässä. Toivottavasti tämä vähän lisäisi kehitystä :)
Jhakwe

ViestiKirjoittaja Boredom » 14 Marras 2003, 22:54

Sitten vielä sekin seikka, että kun jotain alkaa opiskelemaan, se pitää opiskella kunnolla, että varmasti osaa asian... Pätee varmaan kitaransoiton ulkopulellakin..
Tylsyys on mälsää.
Boredom

ViestiKirjoittaja Arkka » 19 Marras 2003, 16:01

Ei kannata ressata moisesta. Ei siitä sen enempää rahaa saa vaikka oliskin hyvä. Ja raha on tärkeintä.
Arkka

ViestiKirjoittaja MzA » 19 Marras 2003, 18:48

Ei kannata ressata moisesta. Ei siitä sen enempää rahaa saa vaikka oliskin hyvä. Ja raha on tärkeintä.

hah... :D
MzA

ViestiKirjoittaja Boredom » 20 Marras 2003, 23:56

No joo... :?

Mutta ei siitä silti oikeasti stressiä kannata ottaa, kaikessa rauhassa vaan.
Älkää luovuttako!!
Tylsyys on mälsää.
Boredom

ViestiKirjoittaja MzA » 21 Marras 2003, 16:20

Niin... Onhan monet nyt jo kuuluisat muusikot sanoneet, että niinkauan kun se soittaminen on "vapaata" on se myös mukavaa.
MzA

ViestiKirjoittaja migeboy » 03 Joulu 2003, 21:13

MzA kirjoitti:Niin... Onhan monet nyt jo kuuluisat muusikot sanoneet, että niinkauan kun se soittaminen on "vapaata" on se myös mukavaa.

Pitää paikkansa, ainakin mun kohalla. Mun mielestä mä oon aivan liian laiska soittaan. Mä soitan siinä 3-4h viikossa. Pitäs varmaan soittaa enemmänkin, kun vaan jaksas. Tossa äsken soittelin 20min. Harvinaisen pitkään multa, yhteenmenoon.
migeboy

ViestiKirjoittaja Boredom » 03 Joulu 2003, 22:08

Yks hyvä konsti harjoittelun lisäämiseksi voisi olla soitella tuttuja kappaleita levyn mukana.. tulisi ainakin muutaman biisin verran treeniä päivässä.
Tylsyys on mälsää.
Boredom

ViestiKirjoittaja Heikki » 13 Joulu 2003, 22:31

Koskaan ei kannata asettaa sellaisia tavoitteita, että "sitten ja sitten mun täytyy osata soittaa sitä ja tätä", vaan kannattaa edetä siinä määrin nopeasti, miten itse oppii!
Heikki

ViestiKirjoittaja Boredom » 13 Joulu 2003, 23:07

Heikki kirjoitti:Koskaan ei kannata asettaa sellaisia tavoitteita, että "sitten ja sitten mun täytyy osata soittaa sitä ja tätä", vaan kannattaa edetä siinä määrin nopeasti, miten itse oppii!

Itse asettaisin tavoitteita näin: "Tällä viikolla aloitan pentatonisen skaalan opettelun!" enkä: "Tällä viikollla opettelen pentatonisen skaalan!"

Elämä on jatkuvaa kehittymistä, eikä kaikki aina onnistu nopeasti. Ja jos onnistuu, on hyvä jatkaa etenpäin! :wink:
Tylsyys on mälsää.
Boredom

ViestiKirjoittaja paulinho » 20 Joulu 2003, 01:43

Noh, ööö... Olen soitellut viime tammikuusta lähtien sähkökitaraa (myin sen tosin nyt kaksi viikkoa sitten pois; uusi tulossa) ja soitan joka päivä noin 2-5 h (yleensä 3,5 - 4h). Aloitin tosin kitaran soiton ensimmäistä kertaa jo vuonna -98, mutta silloin ei kiinostanut tuo soittaminen kotona, joten jätin sen siihen (eli nyt vuosi sitten aloitin alusta taas).
Jos nyt alan "kehumaan", voin kertoa valehtelematta, että Dream Theaterin Pull Me Under meni vielä kesällä (kai menisi nykyäänkin, kunhan muistan, miten kulkee) ja Bodomia soittelen nyt (näitä helppoja kappaleita, Bed of Razors ja Silent Night, Bodom Night)...
Mulla ei ole enää muita "tärkeitä" harrastuksia kuin tämä soittaminen (aloitin, koska lopetin futiksen), joten siihen voin kuluttaa aikaa.
Yleensä pakotan itseni oppimaan jonkin asian jossain ajassa ja jos en heti opi, niin sitä istutaan sitten iltaan asti jotain asiaa veivaamassa, kunnes sujuu. Tämä tietenkin hieman huono tyyli, mutta tällä asenteella olen oppinut, mitä olen oppinut. Nuoteista soittokin sujuu hyvin, ainakin vielä 120 temmolla lukiessani kahdeksasosanuotteja.
paulinho

ViestiKirjoittaja Arkka » 07 Tammi 2004, 15:26

^ natural born killer =)
Arkka

Seuraava

Paluu Soittaminen ja tekniikka