add9 + avokielet

Kitaransoittamiseesta ja soittamisen tekniikasta asiaa tänne.

Valvojat: scepa, selmu

add9 + avokielet

ViestiKirjoittaja Alpertti » 09 Huhti 2009, 13:59

Aattelin laittaa tähän muutamia otteita, joita tykkään käyttää.

Nämä ovat avokieliä hyödyntäviä sointuja joissa teemana on yhdistää nooni eli 9 puhtaaseen duurisointuun. Jotkut voivat olla muuten hiukan vaikeita ottaa, mutta jos jaksaa vääntää sitä kättä niin maksaa vaivan.

Tuosta Bbadd9:stä olen erityisen ylpeä: jouduin transponoimaan laulun takia yhden biisin ja olin jo virittämässä kitaraa erikoisvireeseen, kun keksin tuon otteen.

molli9:t soitan aina barreilla, joten se ei ole tässä mielessä niin mielenkiintoista. Jostain syystä molli9:ssä soitan myös sen septimin mukana. Duuriseiskaa käytän muutenkin harvoin.

Koodi: Valitse kaikki
 G5add9 Cadd9 Eadd9 Dadd9 Bbadd9 E5add9
I--3--I--3--I--0--I--2--I--6--I--0--
I--3--I--3--I--0--I--5--I--6--I--0--
I--2--I--0--I--1--I--2--I--5--I--11-
I--0--I--2--I--4--I--0--I--0--I--9--
I--X--I--3--I--2--I--0--I--x--I--7--
I--3--I--x--I--0--I--x--I--6--I--0--
Aina voi lohduttautua sillä, että aina on joku kitaristi joka on huonompi kuin minä. Ja se, joka on kaikkein huonoin ei tiedä sitä. Eikä sen ole sitten väliäkään
Alpertti

Re: add9 + avokielet

ViestiKirjoittaja Tonski » 09 Huhti 2009, 15:01

Alpertti kirjoitti:Aattelin laittaa tähän muutamia otteita, joita tykkään käyttää.

Nämä ovat avokieliä hyödyntäviä sointuja joissa teemana on yhdistää nooni eli 9 puhtaaseen duurisointuun. Jotkut voivat olla muuten hiukan vaikeita ottaa, mutta jos jaksaa vääntää sitä kättä niin maksaa vaivan.

Tuosta Bbadd9:stä olen erityisen ylpeä: jouduin transponoimaan laulun takia yhden biisin ja olin jo virittämässä kitaraa erikoisvireeseen, kun keksin tuon otteen.

molli9:t soitan aina barreilla, joten se ei ole tässä mielessä niin mielenkiintoista. Jostain syystä molli9:ssä soitan myös sen septimin mukana. Duuriseiskaa käytän muutenkin harvoin.

Koodi: Valitse kaikki
 G5add9 Cadd9 Eadd9 Dadd9 Bbadd9 E5add9
I--3--I--3--I--0--I--2--I--6--I--0--
I--3--I--3--I--0--I--5--I--6--I--0--
I--2--I--0--I--1--I--2--I--5--I--11-
I--0--I--2--I--4--I--0--I--0--I--9--
I--X--I--3--I--2--I--0--I--x--I--7--
I--3--I--x--I--0--I--x--I--6--I--0--

Molli9:ssä kuuluu soittaa septimi mukana, ei se muuten oo molli9 vaan madd9.

Eikö nää menis jonnekin harjotukset-osioon tms.
Tonski

Paluu Soittaminen ja tekniikka